Преди конкуренцията да ви изпревари

Преди конкуренцията да ви изпревари

Когато бях на 16, голямата коса беше на мода и не можеше да мине и ден, без да чуете „Jessie's Girl“ по радиото. Четиридесет и четири години по-късно, стилът от 80-те години на миналия век – пуловери, кецове и голяма коса – се завърна. Тенденциите са променливи и често циклични и много пъти „старото“ отново става „ново“. Подобно на модата, по-старите маркетингови тенденции също могат да се появят отново и да дойдат отново на мода, пише Джой Гендуса в статия за Entrepreneur. 

Знам, че не винаги е лесно да сте в крак с най-новите маркетингови новини, когато сте зает предприемач, но това е от съществено значение за постигане на успех.

Създадох компанията си, PostcardMania, от нулата без финансиране и сега печелим 119 милиона долара годишно. Голяма част от моя растеж може да се отдаде на това да съм в течение на възходящите (и низходящите) маркетингови тенденции – и да балансирам тези промени с фундаментални принципи, които остават постоянни през всички възрасти, независимо от икономическия климат или какво е „на мода“.

И така, ето какво е нагоре (и надолу), за да можете да останете с една крачка пред конкуренцията, преди тя да ви изпревари.

Хората са все по-предпазливи към дигиталните технологии, така че оптимизирайте присъствието си там, без да харчите повече.

Ако напоследък сте се опитвали да намалите времето си пред екрана или сте се чувствали претоварени от входящата си поща, далеч не сте сами. Проучване от март 2024 г. установи, че 35% от възрастните хора в САЩ съобщават, че си вземат по-дълга почивка от социалните медии поради негативни ефекти върху психичното им здраве. Друго проучване разкри, че 53% от потребителите смятат, че настоящото състояние на социалните медии се е влошило в сравнение с предходната година, до преди пет години.

Не само че по-малко хора са онлайн (за по-малко време на сесия), но сега е по-скъпо да се достигне до тях. Разходите за дигитална реклама нарастват постоянно всяка година. Средната цена на реклама в Meta се е увеличила с 10% в световен мащаб на годишна база през 2024 г., докато импресиите са нараснали само с 6%. По подобен начин, рекламите в търсенето на Google също са се увеличили с 25% от 2023 г. до 2024 г.

В обобщение: Плащате повече и получавате по-малко на двете най-големи рекламни платформи в дигиталния сектор. Така че, тъй като стойността намалява, трябва да компенсирате тези нарастващи разходи, като подобрите ефективността на рекламите.

Предлагам да тествате дигиталните си реклами и да анализирате внимателно резултатите, за да видите кои от тях осигуряват най-висока възвръщаемост на инвестициите – не най-много импресии, а най-много долари, пише авторът на статията Джой Гендуса. 

Направихме това наскоро и проведохме обширни тестове на нашите реклами в социалните медии. Печелившата формула включваше аудитория, базирана на нашата собствена база данни от клиенти, и видео реклами, представящи успешните маркетингови кампании на нашите клиенти. В резултат на това нашите потенциални клиенти в социалните медии се удвоиха, увеличавайки се със 105%! Оттогава прехвърлихме повечето от нашите реклами във Facebook и Instagram към видео.

Доверието в печатната реклама остава високо и големите марки се възползват от това с увеличени инвестиции в печат.
Печатните каталози бяха на мода преди десетилетия, но когато дигиталната реклама се увеличи, много компании решиха да преобразуват каталозите си в дигитални или да ги отменят изцяло.

Напоследък тази тенденция се връща назад - J.Crew се завърна към пощенските каталози само преди няколко месеца, след като бяха преустановени в продължение на близо осем години, за да генерират повече годишни приходи. Според креативния директор на J.Crew Men's, техният каталог е физическо напомняне, което придава на марката повече сериозност, като повишава самочувствието на изображенията и дрехите.

По подобен начин Patagonia също разработи нов каталог, за да се възползва от високите рейтинги на доверие към печатните реклами (76% в сравнение с 43% за рекламите в социалните медии).

Докладите показват, че повече от половината потребители четат печатните реклами, които получават по пощата от компании, от които са доволни. Защо? Защото хората се наслаждават на носталгията да прелистват страниците на каталог. Чрез ангажиране на повече сетива, като допир и обоняние, марките могат да създадат по-дълготрайно впечатление.

Моята собствена компания PostcardMania, пише авторът на статията, която е лидер в директния пощенски маркетинг от 27 години, може да потвърди, че пощенските услуги са във възходяща тенденция. От 2020 г. насам годишните приходи на PostcardMania нарастват средно със 17% всяка година. През предходното десетилетие (2009-2019 г.) годишният ръст на приходите е средно само 4,67%. Това е увеличение от 264% в темпа ни на растеж.

Всъщност, разходите за директна пощенска реклама нараснаха миналата година с 12,9% през третото тримесечие за първи път от повече от две години.

Предлагам да се опитате да диверсифицирате рекламните си разходи и да инвестирате в директна поща, за да видите дали това ще подобри общия ви растеж, тъй като тенденцията за изключване от дигиталния свят продължава.

Наистина увеличете максимално възвръщаемостта на маркетинга си, като комбинирате най-доброто от дигиталната автоматизация и традиционните методи.

Често един стар предмет може да бъде преобразен в ново съкровище, като например реставриране на античен скрин или добавяне на украшения към винтидж яке.

Същото се прави и с традиционните рекламни канали - особено директната поща.

„Старата“ директна поща означаваше изисквания за печат с голям обем, така че щеше да се налага да печатате и изпращате хиляди пощенски картички едновременно. „Новата“ директна поща обаче е индивидуална и реагира на поведението на потребителите, което означава, че изпращате само една пощенска картичка на някого, когато той предприеме конкретно действие или се активира „спусък“. Например, ако някой изостави пазарската си количка или стане нов потенциален клиент, или ако настоящ потенциален клиент прекара седмица без да отговаря на телефонни обаждания или имейли, всички те ще получат по една пощенска картичка, която ще се свърже с тях специално.

Тези „спусъци“ работят чрез платформа за автоматизация на директната поща, която се свързва с вашия уебсайт или CRM. Някои компании начисляват такси за настройка, но препоръчвам да избягвате това, ако можете. В идеалния случай искате да плащате само за имейла, който изпращате, добавя авторът на статията. 

Спусната поща реагира на действията (или бездействието) на потенциалните клиенти, което също означава, че е невероятно мащабируема и бюджетна, защото можете лесно да контролирате колко броя изпращате по пощата всеки месец.

Един от моите клиенти в HVAC индустрията съобщи за голям успех с кампанията си със „спусъци“, насочена към посетителите на уебсайта. Всеки път, когато някой посети уебсайта им, той получи пощенска картичка в рамките на 24-48 часа. Тази кампания, в съчетание с дигитални реклами и традиционна директна поща, доведе до приходи от 285 000 долара!

Подобно на този клиент, предвиждам много бизнеси тази година да комбинират както стари, така и нови маркетингови методи, за да достигнат по-добре до потенциални клиенти и настоящи клиенти. Ключът е тестването, проследяването и изпробването на нови тенденции!

Източник: Джой Гендуса, основател/изпълнителен директор на PostcardMania, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                        

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ