Наличието на силна лична марка ще бъде критично през 2025 г. И след това

Наличието на силна лична марка ще бъде критично през 2025 г. И след това

Казвал съм го и преди и ще го кажа отново: Маркетингът винаги ще се основава на взаимоотношения. Хората искат връзка. Те искат да се доверят на бранда, за когото работят - не само на бизнеса, но и на човека зад бизнеса. Най-добрият начин да се свържете с потенциални (и настоящи) клиенти е да култивирате личната си марка, пише Никол Бернар в статия за Entrepreneur. 

Ето как SWOT анализът на вашата лична марка може да ви помогне да създадете план за започване и поддържане на тези взаимоотношения.

Факт е, че всички имаме лична марка, независимо дали ни харесва или не, така че е полезно да положим малко усилия за нея. Личната марка е много повече от вашата цветова схема, слоган или лого. Това е вашето настроение. Това е начинът, по който искате да накарате хората да се почувстват, когато попаднат на вашите социални медийни платформи, регистрират се във вашия имейл списък или разглеждат уебсайта ви.

Как ги карате да се чувстват е това, което те ще запомнят (има причина цитатът на Мая Анджелоу да е известен от десетилетия).

Каква е вашата мисия? Какви са вашите ценности? Защо започнахте своя бизнес? Какво е важно за вас? Кой сте вие? Тези теми ще се разпространят във всичко.

Ким Кардашиян. Гари Вайнерчук. Том Брейди. Ако помислите за тези икони дори за секунди, вероятно ще си помислите за телевизионно шоу, суматоха и изключително трудолюбив спортист. Въпреки че са част от други (много успешни) начинания, ние сме склонни да мислим за тях така, както ги виждаме.

Така че, нека да разгледаме как да го направите за вашата лична марка, така че да можете да я използвате в своя полза сега, през 2025 г. и след това.

Какво е SWOT анализ?

Първо, нека поговорим какво точно представлява SWOT анализът, преди да се потопим във всеки раздел.

SWOT анализът просто означава силни страни, слаби страни, възможности и заплахи, отнасящи се до бизнес, лична марка или нещо, което наистина искате да анализирате (за информация, трябва да направите отделен анализ за вашия бизнес, ако още не сте го направили). Силните и слабите страни произтичат от вътрешни операции, докато възможностите и заплахите обикновено са от външни източници.

Силни страни

Кои са вашите силни страни? В какво сте добър? Какво обичате да правите във вашия бизнес, което можете да споделите с аудиторията си? В създаването на какъв вид съдържание сте добри?

След като знаете тези неща, можете да започнете да начертавате стратегия със стълбове на съдържанието (една до три теми), в които сте страхотни и обичате да говорите. Скоро ще станете известен с тях.

След това разберете как да доставяте тези стълбове на съдържанието на вашата аудитория последователно. Това може да бъде имейл списък, социални медии, подкаст, гостуване в подкасти, канал в YouTube или буквално много други начини! Изберете няколко, за да не слагате всичките си яйца в една кошница, но не толкова много, че да се почувствате претоварени.

P.S. Проверете възможностите, за да видите дали има нещо и там!

Слабости

Бъдете честни относно това какви са вашите слаби страни. Организация? Финанси? Писане? Кои са вашите конкуренти? Какво правят те, което може да засенчи вашата лична марка? Разберете как да делегирате задачите, в които не сте силни, както и всички възможности, които вашата конкуренция има, които могат да замъглят вашата марка.

Седнете и вземете лист хартия. Начертайте права линия по средата. От едната страна напишете в какво се справяте добре във вашия бизнес, а от другата напишете нещата, в които не сте добри.

Оттам започнете да обмисляте начини, по които можете да делегирате нещата, в които не сте добри. Това може да означава стажант, помощник на непълно работно време или хора на свободна практика. Всички имаме слабости; ние сме хора и това е добре. Това, което можем да направим, е да ги идентифицираме, за да можем да намерим някой, който има тези силни страни.

След като разберете какво искате (и трябва) да делегирате на някой друг, започнете да обмисляте план, за да ги премахнете от чинията си, за да можете да се концентрирате върху нещата, в които сте добри, и да се съсредоточите върху разпознаването на марката. Наемете някой, ако можете, или вземете стажант, ако не можете!

Възможности

Какво липсва във вашата индустрия? Къде можете да направите някои движения? Как можете да се откроите? Какво правят хората, подобни на вас, което вие бихте могли да направите по-добре?

В зависимост от това какъв е вашият бизнес, това могат да бъдат продукти, курсове, членства, подкаст, възможности за преса или разрастване на вашата мрежа на платформи като LinkedIn или други социални платформи.

Това е мястото, където започва да става забавно, защото възможностите наистина са навсякъде!

Заплахи

Заплахите понякога са малко по-трудни за идентифициране, защото са свързани с външни обстоятелства, които не са под наш контрол. Какви са възможните външни сили, които биха могли да повлияят на вашата лична марка? Има ли големи промени на хоризонта във вашата индустрия/бизнес?

Например, ако използвате TikTok като един от основните си маркетингови канали, евентуалната забрана на приложението може да бъде заплаха за вашата лична марка.

Отделете малко време, за да помислите за всякакви заплахи, които могат да възникнат, и ги класирайте от лоши до най-лоши. Да се ​​надяваме, че нищо от това няма да се случи, но винаги е добра идея да имате някакъв план за действие в съзнанието си, в случай че се случат.

Стъпки на действие

  1. Намерете в Google SWOT шаблон и го отпечатайте
  2. Отделете малко време, за да прегледате тези раздели
  3. Честно запишете отговорите в шаблона
  4. Формулирайте личната си стратегия за брандиране въз основа на SWOT отговори
  5. Започнете да изпълнявате!
  6. Преглеждайте два пъти годишно и коригирайте, ако е необходимо

Източник: Никол Бернар, Маркетингов стратег и основател на nb. marketing, за entrepreneur.com 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                         

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ