ТРАЙНА///// Вместо да създавате съдържание, третирайте профила си като страница за продажби

За всеки 18-годишен в социалните медии, който смята, че се нуждае от много последователи само за да направи няколко продажби, има 100 собственици на бизнес, които тихо печелят повече.
"Информационната икономика", според журналиста Оливър Бъркеман, "е по същество гигантска машина, която ви убеждава да направите грешен избор относно това какво да правите."
Създаването на съдържание е надценен начин за изграждане на бизнес. И така, какво е по-добре?
Отнасяйте се към вашия профил като към страница за продажби. За да разберете какво означава това, първо помислете за това:
Snoop Dogg и Solo Stove веднъж се обединиха във вирусна маркетингова кампания, която спечели 19,5 милиарда глобални медийни импресии. В нея Snoop каза, че "отказва дима." Компанията за бездимни камини спечели 60 000 нови последователи в социалните медии. AdAge я класира като осемнадесетата най-добра реклама за 2023 г.
Два месеца по-късно главният изпълнителен директор на Solo Stove подаде оставка със следното изявление: „Въпреки че нашите уникални маркетингови кампании повишиха осведомеността за марката Solo Stove пред разширена и нова аудитория от потребители, това не доведе до увеличаването на продажбите, което планирахме.“
Поуката: Акцията не помага на бизнеса, ако никой не го е грижа за бизнеса
Спрете да се вманиачавате в харесванията и споделянията
Мислете за вашата онлайн платформа като спестовна сметка. Правете инвестиции, когато имате допълнително време и пари. Подобрената осведоменост за марката може да бъде от полза в дългосрочен план, стига да не разчитате на нея за краткосрочния си успех.
Най-добрата мисъл за социалните медии е като изоставащ, а не водещ индикатор за въздействие. Усилете това, което вече е там. Това е горивото, не огънят.
За да оцените как работи това, представете си, че сте на парад. По улиците има 30 000 души. Опаковано е; никой не може да види. След това един човек се изправя на пръсти и има добра видимост за няколко секунди... докато всички останали също се изправят на пръсти.
Уорън Бъфет го каза най-добре: "Зрението ви не се подобрява, но краката ви започват да болят."
Всеки път, когато технологиите представят нов начин за споделяне на информация, събиране на данни, рекламиране, създаване на съдържание или маркетинг по някакъв начин, изглежда, че този инструмент е незабавен победител. По стандартни мерки инструментът често изглежда по-добър от всичко, което сте правили преди: изглежда като по-обхватен начин за достигане до хората, по-лесен начин за забавление, нов филтър, който да бъде по-привлекателен, или по-добър алгоритъм. Списъкът продължава.
Проблемът не е, че не работи. Проблемът е, че работи еднакво добре за всички.
Гледано поотделно, модерното нещо в момента често има смисъл да се използва. Но когато всички започнат да го използват, въздействието неутрализира успехите на всички останали.
Колкото повече хора играят една и съща игра, толкова по-трудно е някой да спечели. Това, което първоначално изглежда като предимство, за съжаление води до това, че всички ние работим повече, получаваме по-малко ползи и изгаряме в безкраен цикъл на еднократно управление.
Вярно е, че социалните медии са невероятен начин да достигнете до хората. Също така е вярно, че технологията ви позволява да насочвате прецизно потенциални клиенти с реклами. И да, вярно е, че изкуственият интелект е фантастичен начин да създавате огромни количества съдържание. И за мен тези неща са верни, пише Джонатан Гудман в статия за Entrepreneur.
Демократизацията на технологиите обаче води до това, което може да се сравни само с икономиката на развиваща се страна: няколко свръхбогати елита, липса на средна класа и по-голямата част от населението, работещо усилено, но бедно, гладно и безнадеждно.
Проблемът изглежда така:
В момента в Instagram има 254 милиона публикации с хаштаг #photographer. Не е изненадващо, че решението за получаване на резервации не е по някакъв начин да ги надминете всички, когато произведете #photographer пост 254 000 001.
Всички започваме от един и същи парад. Решението не е да се опитвате да стоите малко по-високо. Това е да намерите свой собствен парад. Или просто се сприятелите с някой, който вече е намерил добро място.
По-добър начин за използване на социалните мрежи
Ето един случай от практиката как да го направите правилно.
Джеф Стайнбърг управлява онлайн общност за родители. След като някой се присъедини, той няма проблем да ги превърне в клиенти за неговото платено предложение за Fit Parent Project. Но той имаше проблем: въпреки че създаваше съдържание в социалните медии, не достатъчно хора се присъединяваха към неговата общност.
Това не би трябвало да е изненада. Вие не се конкурирате с други собственици на бизнес, когато създавате съдържание. Вие се състезавате за внимание с инфлуенсъри на пълен работен ден.
Храненето на машината е изтощително. В допълнение към управлението на бизнес, това често е твърде много. Ако ви харесва създаването на съдържание, тогава, очевидно, продължете. Но повечето не му се радват. Повечето хора ми казват, че това е постоянен източник на безпокойство, разочарование и прегаряне, но не знаят по-добър начин.
В крайна сметка Джеф спря да се опитва да намира клиенти чрез създаване на съдържание в социалните медии. Вместо това той направи търсене на майки предприемачи с поне 10 000 последователи. Тези жени вече продаваха здравословни продукти на първокласни цени на целевия пазар на Джеф. А хората, които купуват първокласни здравни продукти, купуват много.
Една от тези майки предприемачи е Роуена, която притежава и управлява Healing Mama Co. Тя прави комплекти преди и след раждане за бъдещи майки. Нейната страница в Instagram имаше 20 000 последователи.
По онова време чанта за болница Ultimate Labor & Postpartum от Healing Mama Co. струваше $288,88. Джеф купи един и направи съвместно раздаване с Роуена в Instagram. За да участват, хората трябваше да се присъединят към онлайн общността на Jeff's Fit Parent Project (където беше обявен победителят). Присъединиха се над 100 души.
Повечето хора гледат на социалните медии като на инструмент за генериране на внимание. И това е така. Но трябва да сте ол-ин в създаването на съдържание – игра, която повечето собственици на фирми, с които говоря, не искат да играят, пише авторът на статията.
Ето защо написах по-горе: По-добре е да изградите акаунта си като страница за продажби — с актуализации, казуси и препоръки. Работата му не е да привлича внимание; неговата работа е да преобразува вниманието, което е било привлечено другаде.
Минималният коучинг пакет на Джеф струва $2000. Можеше да проведе седем промоции с Роуена и да накара един клиент да излезе на нула.
В рамките на шест месеца, след като измести фокуса си от хамстер колелото на съдържанието, бизнесът му нарасна до точката, в която съпругата му напусна неудовлетворяващата си работа и се присъедини към него в бизнеса. И Роуена също беше щастлива: тя направи продажба - без да се налага да прави повече съдържание.
Източник: Джонатан Гудман, основател на Personal Trainer Development Center, за entrepreneur.com. Той е автор на „Очевидният избор: вечни уроци за успеха, печалбата и намирането на пътя“. Над 200 000 треньори и собственици на малък бизнес в повече от 120 страни са закупили от него материали за развитие на бизнеса
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.