Тайният маркетингов инструмент, полезен за малкия бизнес
В днешната дигитална среда за търговия на дребно, по-малките марки често се сблъскват с трудна битка, когато се конкурират с огромните маркетингови бюджети на индустриалните гиганти. Разходите за реклама на повечето платформи продължават да ескалират, което затруднява собствениците на по-малки бизнеси за електронна търговия да стимулират продажбите и да се мащабират рентабилно.
Една ефективна и рентабилна стратегия, която дава възможност на новостартиращите марки да стимулират продажбите без огромните първоначални разходи, свързани с традиционната реклама, е партньорският маркетинг. В този модел онлайн търговците на дребно си партнират с издатели на уебсайтове, които представят съдържание и имат аудитория, която също е подходяща за онлайн търговеца на дребно. Търговецът плаща на издателите само когато продажбата е действително завършена, обикновено като комисионна, представена като процент от тази продажба, което прави партньорския маркетинг маркетингова стратегия с нисък риск и висока печалба.
Програми за кешбек награди като Rakuten, PayPal Honey и Capital One Shopping, които работят като издатели в модела на партньорски маркетинг, стимулират клиентите, като предоставят малък процент от техните спечелени комисионни като връщане на пари при покупки на потребителите. Тези програми и други като тях се използват от милиони онлайн купувачи. Работейки с издатели на разширения за браузър за връщане на пари чрез партньорска програма, по-малките търговци на дребно могат да се възползват от потенциала на този маркетингов канал, базиран на ефективността, и да достигнат до потребители, съзнаващи стойността, без да надвишават бюджетите си.
Но по-малките онлайн търговци на дребно може да имат притеснения относно разширенията на браузъра и тяхното въздействие върху марката. Те може да имат притеснения относно маржовете или да загубят контрол върху ценообразуването и отстъпките, които предлагат, или дали клиентите им ще оценят продуктите им по-малко, защото получават пари обратно. Но ако даден бранд предлага партньорска програма, той вече плаща комисионни за продажбите, които трябва да бъдат отразени в изчисленията на маржа. Наградите за връщане на пари се изплащат на клиента от комисионните, които издателите печелят от продажбите. И търговците на дребно, загрижени за това дали клиентите ще оценят тяхната марка по-малко за предлагане на кешбек награди, могат да се осмелят, знаейки че дори някои луксозни марки започват да предлагат такива награди.
Истината е, че разширенията на браузъра за връщане на пари са се превърнали в мощен маркетингов инструмент, който е от полза както за потребителите, така и за търговците. Те могат да стимулират продажбите, да увеличат средните стойности на поръчките и да помогнат на независимите бизнеси за електронна търговия да достигнат до нови клиенти.
Защо потребителите обичат разширенията на браузъра
Потребителският апетит за спестявания е по-голям от всякога. В потребителско проучване, поръчано от Wildfire и проведено от изследователската фирма Big Village през май 2024 г., проучихме нагласите на потребителите към различни инструменти за спестяване, включително кешбек и разширения на браузъра за купони, които онлайн купувачите използват. В едно проучване 77% от потребителите казаха, че са по-заинтересовани от всякога да печелят награди за връщане на пари за пазаруване, а 72% казаха, че са по-заинтересовани от използването на онлайн купони и отстъпки за пазаруване.
Тези тактики бяха на второ място след пазаруването по време на разпродажби и промоционални събития. Всъщност, тези тактики бяха класирани по-високо от пазаруването в търговци на дребно с отстъпка или закупуването на генерични продукти.
Докладът на Wildfire също показва, че почти един на всеки трима потребители (27%) използват разширения на браузъра, за да печелят повече пари тази година, отколкото миналата, и че 70% от потребителите, които някога са инсталирали разширение на браузъра, го използват често за награди за връщане на пари.
Тези открития подчертават, че инструментите за пазаруване, фокусирани върху спестяванията, стават неразделна част от онлайн пазаруването. Разширенията на браузъра обаче не са само за отстъпки – те повишават доверието на потребителите. Респондентите в проучването на Wildfire печелят много предимства от разширенията на браузъра за връщане на пари, включително:
- 86% намират офертите в тяхното разширение за ценни
- 84% се доверяват на офертите, които получават чрез разширението си
- 83% съобщават, че спестяват време, като получават купони в своето разширение
За малките и средните търговци на дребно предлагането на сделки чрез разширения може да помогне на потребителите да почувстват, че правят правилния избор при покупките си, което може да доведе до по-високи проценти на реализация.
А търговците?
Едно от най-често срещаните притеснения сред по-малките, нишови марки е, че предлагането на сделки чрез разширения за браузър за връщане на пари ще намали възприеманата стойност на техните продукти. Данните обаче разказват друга история. Разширенията на браузъра Cashback не само предоставят отстъпки на потребителите — те помагат на търговците да разширят своя обхват и да увеличат продажбите по няколко важни начина. Проучването на Wildfire от 2024 г., както и забележително проучване от 2023 г., проведено от CJ и Namogoo в рамките на 67 милиона пътувания за пазаруване, се фокусираха върху бизнес стойността на разширенията на браузъра, илюстрирайки някои от въздействията върху търговците.
- Подобрено предпочитание на търговеца: Използването на разширения за браузър за кешбек влияе върху избора на търговец на дребно от онлайн купувачите: 88% от респондентите в проучването на Wildfire, които използват разширение за браузър с връщане на пари, избират да пазаруват от търговци, които предлагат сделки.
- Повишени проценти на покупки: Коефициентите на реализация са критични за всеки бизнес с електронна търговия. Проучването на Wildfire показа, че използването на браузърни разширения за връщане на пари може да повлияе положително на процента на конверсия на търговеца. Всъщност 93% от респондентите, използващи разширения, е по-вероятно да завършат покупката си. Докладът на CJ/Namogoo илюстрира, че разширенията са увеличили реализациите с 25% дори за купувачи, чиито колички не съдържат артикули с отстъпка; и освен това, че купувачите, които са получили предупреждение преди плащане от своето разширение за браузър за кешбек, са с 64% по-склонни да завършат покупка в сравнение с потребителите на разширението, които не са видели предупреждението.
- По-високи средни стойности на поръчка: Може би едно от най-значимите предимства на разширенията на браузъра за връщане на пари за търговците е увеличението на средната стойност на поръчката (AOV). Общо 60% от потребителите в проучването на Wildfire съобщават, че харчат повече, когато знаят, че получават сделка чрез разширението си, защото вярват, че максимизират стойността чрез връщане на пари или оферти за купони. Освен това докладът на CJ/Namogoo показа, че разширенията на браузъра за пазаруване са довели до 38% увеличение на нивата на „добавяне в количката“ на купувачите и 65% повече приходи на сесия за пазаруване, когато се появи предупреждение от разширението.
Предимствата на разбирането на разширенията на браузъра
Разбираемо е, че независимите търговци на дребно могат да бъдат предпазливи, когато става въпрос за разрешаване на техните партньорски оферти да бъдат включени в разширенията на браузъра. Често възникват опасения относно контрола на цените и компресирането на маржа. Разширенията на браузъра за връщане на пари обаче не са за намаляване на цените или обезценяване на вашата марка — те са за създаване на печеливша ситуация както за марките, така и за потребителя.
Три основни причини, поради които разширенията на браузъра имат смисъл са:
- Повишена видимост: Представянето в разширение за кешбек може да представи марка на нови клиенти, които иначе биха пазарували другаде. Много разширения могат да задействат известия на страница с резултати от търсенето с Google, помагайки на търговците на дребно да се откроят в резултатите с предупреждение за оферта за връщане на пари.
- Нисък риск: За разлика от традиционната реклама, търговците на дребно плащат само когато се извърши продажба, което гарантира, че ще получат осезаеми резултати от вашите маркетингови усилия.
- Възможност за конкуриране с по-големи марки: Разширенията на браузъра кешбек помагат за изравняване на игралното поле. По-големите марки често разполагат с повече ресурси за обширни маркетингови кампании, но по-малките търговци на дребно могат да използват разширения, за да покажат и своите собствени оферти за връщане на пари. Това може да помогне на по-малките търговци на дребно да влязат в набора от съображения за ценни купувачи.
Пейзажът на електронната търговия е все по-конкурентен и търговците на дребно, които нямат глобалния обхват на клиентите като Walmart, Target, Amazon или Temu, се нуждаят от всяко предимство, което могат да получат. Възприемането на разширения за браузър за връщане на пари като част от партньорска маркетингова стратегия може да бъде умен ход, който не само повишава крайния резултат, но и изгражда дългосрочна лоялност на клиентите. В свят, в който купувачите непрекъснато търсят най-добрата цена и стойност, вашата марка може да бъде тази, към която се обръщат, когато разширението на браузъра им ги предупреди за следващата ви страхотна оферта.
Източник: Джордан Глейзър, основател и главен изпълнителен директор на Wildfire Systems, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.