Как да изградим смислени връзки в ерата на дигиталните мрежи?

Как да изградим смислени връзки в ерата на дигиталните мрежи?

Хората са социални животни. Колкото и добра да може да бъде дистанционната работа, хората винаги ще търсят начини да се свържат по-тясно с колеги. Това означава, че работата в мрежа в ерата на „хоум офиса“ е малко по-различна.

Навремето работата в мрежа от „старата школа“ до голяма степен се въртеше около лични събития като търговски изложения, конференции и специфични за индустрията събирания. Ще се качите на самолет, за да присъствате на годишните си търговски изложения или може би на местната бизнес мрежа, за да се срещнете лице в лице.

Днес възможностите са безкрайни. С възхода на дигиталните платформи професионалистите вече могат да се ангажират с други по целия свят, създавайки огромни нови възможности за сътрудничество, обмен на идеи и бизнес растеж.

Цифровите платформи промениха формата на мрежите. Стратегиите, необходими за успех в този нов пейзаж, изискват различен подход за развитие на значими връзки, които надхвърлят географските и културни граници.

Сложността на дигиталните мрежи

Поддържането на автентичност, управлението на поверителността, изпъкването сред шума и изграждането на значими взаимоотношения в онлайн свят са предизвикателства и умения, които са необходими. Работата в мрежа е по-достъпна поради демократизирането на споделянето на знания. Отдалеченият достъп премахва географските, социалните и икономическите бариери чрез различни платформи и инструменти, които свързват хората навсякъде по света по всяко време.

Наскоро водех сесия за изграждане на по-добро и по-ангажиращо мисловно лидерство за група служители в технологична компания от Силиконовата долина. Беше глобално, виртуално и напълно интерактивно, с активен чат и сесия с въпроси и отговори – без участие на самолети, споделя Кара Сломан в стятия за Еntrepreneur. 

Тези цифрови фактори обаче правят работата в мрежа по-сложна. Те създават увеличен обем на шума, връзките, взаимодействията и информацията, което може да затрудни издигането над шума и да намали качеството на взаимоотношенията.

Така че, за да успеете в работата в мрежа днес, започнете с балансиране на лесния достъп с обмислено, преднамерено взаимодействие. Това беше много по-трудно в дните на конферентните разговори, когато всичко, което можехте да видите, беше Polycom на масата в конферентната зала. Спомням си хора, с които съм работил от години, които станаха истински съюзници, но никога не съм виждал лицата им и дори не бих ги разпознал, ако ги размина на улицата, добавя авторът на статията. 

Ключът е да бъдете автентични и прозрачни в начина, по който се ангажирате с другите, като същевременно постигате правилния баланс между професионализъм и лична връзка. Бъдете ясни относно това, което се надявате да постигнете. Дайте приоритет на разбирането на техните нужди или притеснения, работа, ценности и интереси. Проявявайте емпатия. Осигурете нещо ценно – това може да бъде толкова лесно, колкото интересна статия, запознаване с някой във вашата мрежа или прозрения, които биха могли да бъдат полезни за тяхната работа или цели.

Освен това трябва да сте последователни и надеждни. Правете това, което казвате, че ще направите, и казвайте това, което имате предвид. Ако кажете, че ще изпратите последващо съобщение, ще предоставите допълнителна информация или ще насрочите среща, след това го изпълнете.

В бизнеса е важно да покажете хората зад марката лични и да разкажете автентични неща за екипа. Историите и препоръките на клиентите са чудесен начин да покажете как вашият продукт или услуга помагат за решаването на предизвикателствата на хората и клиентите и потенциалните клиенти могат да се свържат с тях.

Съсредоточете се върху обучението, забавлението или предоставянето на нещо с истинска стойност за вашите връзки, а не само да настоявате за продажби. Това означава да се стремите да изградите постоянна връзка, а не просто да затворите транзакция. Един пример е внимателното отговаряне на коментари, съобщения и отзиви на клиенти. По този начин показвате, че ви е грижа за техния опит, а не само за краткосрочната печалба от еднократната им покупка.

Всяко нещо си има място... и клопки

Различните платформи се грижат за различни бизнес цели, като познаваемост на марката, придобиване на клиенти, ангажираност и директни продажби. Най-добрият зависи от индустрията, целевата аудитория и конкретните цели.

Например, ако вашите цели включват информираност за марката от страна на потребителите, ангажираност и изграждане на общност, Facebook и Instagram са чудесни възможности. X е полезен за лидерство на мисълта, актуализации в реално време и създаване на вести. LinkedIn е най-добрият за B2B маркетинг, мисловно лидерство и изграждане на професионални мрежи. Ключът е да познавате аудиторията си и откъде те получават информацията си. Изграждането на личности за вашите различни аудитории е полезно тук.

Но се пазете от клопките. Много по-лесно е да се окажете неавтентични, когато работите в мрежа дигитално, отколкото когато се свързвате лично.

Езикът на тялото, изражението на лицето, тонът на гласа и зрителният контакт допринасят значително за това как се възприемат съобщенията. Обърнете специално внимание на „Трите срещу“ на комуникацията:

  • Вербална – думите, които използвате в комуникацията си, включително избор на език и структура
  • Вокална – височината, силата на звука, тона и темпото на вашите думи, които изразяват вашите нагласи и емоции
  • Визуална – невербалните сигнали, които изпращате, включително изражения на лицето, жестове, език на тялото и поза

В дигиталната комуникация вие сте ограничени в разбирането на някое от тези неща, което може да затрудни предаването на тон, искреност или хумор. Написаните думи често се възприемат по-буквално. Езикът и пунктуацията стават още по-важни за предаване на правилния тон. Ако не внимавате за това, ще бъдете изложени на риск да отчуждите хората.

Преминаването към глобални, виртуални комуникации драматично промени начина, по който изграждаме взаимоотношения, споделяме информация и си сътрудничим един с друг. В свят на дигитален шум и подбрани личности, автентичността насърчава по-дълбока и по-трайна връзка. Работата в мрежа за днешния свят (и за утрешния) ще изисква баланс между технология и човешко отношение. Бизнесите и професионалистите, които разбират този баланс, ще бъдат в най-добра позиция да растат и да процъфтяват в бъдеще.

Източник: Кара Сломан, президент и главен изпълнителен директор на Force4 Technology Communications, агенция за маркетингови комуникации и PR, обслужваща B2B технологични компании, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                               

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ