Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH

LVMH загуби позицията си на най-голямата луксозна компания в Европа по пазарна капитализация след разочароващите приходи за първото тримесечие и беше изпреварена от своя конкурент Hermès, съобщава Bloomberg.
LVMH не покри очакванията за продажбите през първото тримесечие, тъй като купувачите в САЩ ограничиха покупките на козметични продукти и коняк, докато продажбите в Китай останаха слаби. Акциите на компанията се понижиха със 7%, което доведе до спад на пазарната капитализация на компанията (оценката на всички нейни акции) до 246 милиарда евро, в сравнение с 247 милиарда евро за Hermès.
Hermès, която е известна с луксозните чанти Birkin и Kelly и с копринените си шалове, налага стриктен контрол върху производството, придържайки се към увеличение от максимум 6-7% всяка година. Компанията взе решение да остане независима, след като контролиращият акционер на LVMH и главен изпълнителен директор милиардер Бернар Арно разкри през 2010 г., че тихомълком е увеличил своя дял в известния производител на копринени шалове.
Ходът на Арно подтикна членовете на семейството на Hermès да обединят усилията си и в крайна сметка да принудят човека, наричан „вълкът в кашмир“ заради често безмилостните си поглъщания на легендарни марки, да продаде акциите си няколко години по-късно.
Продажби и печалби
LVMH, която притежава много луксозни марки, включително Christian Dior, Tiffany & Co, Louis Vuitton, Moët Hennessy и др., отчете продажби от 84,7 милиарда евро през 2024 г. и оперативна печалба от 19,6 милиарда евро. Hermès има продажби от 15,2 милиарда евро и печалба от 6,2 милиарда евро за същия период.
Hermès успя да преодолее спада в търсенето на луксозни стоки по-добре от конкурентите, полагайки грижи за най-богатите си клиенти и култивирайки фино калибрирано чувство за изключителност и управляван недостиг на нейните продукти.
Ограниченият от предлагането бизнес модел гарантира, че търсенето на нейните чанти, като Birkin - кръстена на покойната британска певица и актриса Джейн Бъркин, и Kelly - вдъхновена от принцеса Грейс Кели, изпреварва това, което се предлага.
Цената на тези чанти достига 10 000 евро в Париж, а на вторичния пазар при препродажба може да достигне и много по-високи нива. Основан като производител на колани през 1837 г., Hermès се радва на силна ценова мощ и списъци с чакащи за нейните продукти.
Разочароващи резултати
За разлика от Hermès, оценката на LVMH може да се влоши заради незадоволителните финансови резултати.
В понеделник LVMH публикува отчетите си за първото тримесечие, които бяха много по-лоши от очакваното в ключовото звено за мода и кожени изделия. Hermès ще публикува тримесечните си отчети по-късно тази седмица.
Бернар Арно, собственикът на LVMH, е на пето място в индекса на милиардерите на Bloomberg с индивидуално състояние от 155 милиарда долара, но семейство Hermès, чийто наследник от шесто поколение Аксел Дюма управлява компанията в момента, е най-богатата фамилия в Европа с приблизително състояние от около 171 милиарда долара към края на миналата година.
През февруари оценката на Hermès за кратко премина символичното ниво от 300 милиарда евро, но опасенията за търговските войни и повишаването на митата повлия негативно както на компанията, така и на луксозния сектор като цяло.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |MEGGLE затваря производството си в България
Бизнес | Advertorial |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.