Печелившата маркетингова стратегия за вашия стартъп

Печелившата маркетингова стратегия за вашия стартъп

Според Бюрото по трудова статистика до 90% от стартиращите компании се провалят. Средният процент на неуспех в почти всички индустрии за първата година е 10%, докато 70% от новите бизнеси се провалят през втората до петата година. На фона на продължаващата икономическа несигурност и бързо променящия се технологичен пейзаж успехът може да бъде още по-труден за постигане.

Искате всяко предимство да помогне на вашия стартъп да преодолее тези плашещи възможности? Тази статия предоставя пътна карта за предприемачите, за да се ориентират в тези трудни времена и да изградят успешно начинание.

Пейзажът на стартъп бизнеса: Предизвикателства и погрешни схващания

Много фактори могат да допринесат за неуспешно стартиране. Има висока конкуренция и ограничена диференциация на шумни пазари. Инвеститорите търсят по-малко рискови, утвърдени бизнес модели с ясни пътища към печалба. Глобалната икономическа несигурност и потенциалните рецесии карат инвеститорите да са сдържани и да не искат да инвестират допълнителни средства. Понякога има липса на оперативен опит, което води до лошо вземане на решения, което може да потопи новия бизнес.

Има няколко често срещани клопки при стартиране, които трябва да знаете. Много стартиращи фирми изграждат продукт без да проверяват дали има реална пазарна нужда и действителни клиенти, готови да го купят. Проучването на пазара и фокус групите с вашите идеални клиентски профили могат много да ви помогнат да установите дали има жизнеспособна пазарна възможност.

Някои предприемачи прекаляват със скоростите и емисиите и пропускат да съобщят реалната стойност на своя продукт. От самото начало трябва да вградите във вашия разказ как вашият продукт или услуга решава бизнес проблем или прави живота на клиента по-лесен.

Понякога също има твърде много фокус върху изграждането на продукта и недостатъчно върху маркетинга. Страхотните продукти могат да се изгубят в шума без солидна маркетингова стратегия. Включете маркетинга в бюджета от самото начало с поетапен подход: пълзене, ходене, бягане.

Често срещаните маркетингови погрешни схващания също могат да съсипят стартъпа. Едната е, че маркетингът е обикновено пускане на реклами, а PR-ът е обикновено пускане на съобщения за пресата. Въпреки това, ефективният маркетинг и PR включват брандиране, позициониране и постоянни усилия за информираност.

Друго погрешно схващане е, че ако го построите, клиентите сами ще дойдат. Страхотните продукти обаче се нуждаят от проактивна промоция и ценностна комуникация.

Трето смъртоносно погрешно схващане е идеята, че не можете да си позволите маркетинг. Неинвестирането в маркетинг често е грешка, особено на пренаселените пазари, където диференциацията е ключова.

Създаване на разказ на вашия стартъп

Всяка компания има история. За да го разкажете добре, трябва да включите елементите на завладяващ разказ:

  • Историята на основаването („Защо“)
  • Проблемът: Какъв бизнес проблем решавате?
  • Решението: Вашият продукт/услуга
  • Визията: Какво е по-голямото въздействие?
  • Срещнати предизвикателства и как сте ги преодолели
  • Екипът: Подчертайте основателите и техните страсти
  • Призив за действие: Какво искате да направи публиката?

Общуването на визия и мисия е важно. Фокусирайте се върху автентичността и свързаността. С какви предизвикателства се сблъскахте и как ги преодоляхте? Споделянето на предизвикателствата, пред които сте се изправили – независимо дали са технически, финансови или емоционални – хуманизира вашето стартиране и прави историята по-относима и автентична.

Обсъдете проблемните точки, на които обръща внимание стартъпа ви. Каква е вашата цел, вашият "raison d'être" – най-важната причина за съществуването на компанията? Подчертайте мотивацията, проблемните точки и визията, довели до стартирането на компанията.

Подчертайте дългосрочната визия и ценности на вашия стартъп. Каква е дългосрочната визия на вашия стартъп? Приведете това послание в съответствие с ценностите и стремежите както на идеалния клиентски профил (ICP), така и на служителите. Споделете за вашия екип, включително основателите, членовете на екипа и забележителни съветници или партньори. Хората искат да инвестират в хора, а не само в идеи. Представете основателите по начини, които ги правят близки и докажете, че са решителни и страстни за проблема, който решават.

Установяване на пазарно присъствие и ангажираност

За да създадете силно присъствие на пазара, като разработите уникално предложение за стойност, което отличава вашата компания. Второ, съсредоточете се върху пазарна ниша, за да фокусирате и приспособите вашите съобщения и маркетингови усилия. Трето, изградете общност около вашата марка чрез истории на клиенти и ангажираност в социалните медии.

Вие също ще искате да използвате всички канали за дигитален маркетинг, достъпни за вас. Оптимизирайте уебсайта си за SEO и създайте ценно съдържание, за да привлечете органичен трафик. Използвайте социалните медии стратегически, като избирате платформи, където вашата аудитория е най-активна. Използвайте имейл маркетинг и партньорства с влиятелни лица, за да подобрите видимостта на марката.

Приложими прозрения и показатели за успех

Трябва да проследявате тези ключови показатели: трафик на уебсайта, познаваемост на марката, дял на глас и ангажираност в социалните медии. За получаване на незабавни, приложими прозрения, установяване на ясни и измерими краткосрочни и дългосрочни цели. Конкретните цели включват познаваемост на марката, пазарен дял, лоялност на клиентите и рентабилност.

След това балансирайте краткосрочните маркетингови тактики с дългосрочното стратегическо планиране. Например, изграждането на информираност за марката е важно, дори и да не води до директни реализации веднага. И накрая, останете гъвкави и готови да се ориентирате въз основа на това какво работи и какво не. Животът като стартиращ бизнес е динамичен; твърде твърдата ви дългосрочна стратегия може да ви попречи да се възползвате от краткосрочните възможности или да се справите с незабавните промени на пазара.

Използвайте данни, за да балансирате краткосрочните тактики и дългосрочното планиране. Анализирайте както незабавните резултати от кампанията, така и дългосрочните модели на поведение на клиентите, за да ръководите бъдещи решения. Винаги давайте приоритет на удовлетвореността на клиентите, задържането и лоялността, които са ключови за дългосрочния успех.

Много предизвикателства са свързани с оцеляването и процъфтяването като стартиращ бизнес, но преоткриването на колелото не трябва да е едно от тях. Използвайте трудно извоюваните най-добри практики, отбелязани по-горе, за да оптимизирате ангажираността, да осигурите критична поддръжка и да укрепите адаптивността и конкурентоспособността на вашия стартъп. Цялостната PR и маркетингова стратегия ще постави основата за бъдещ успех.

Източник: Кара Сломан, президент и главен изпълнителен директор на Force4 Technology Communications, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                         

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ