С "тайни клиенти" НАП започва масови проверки по морето

Националната агенция за приходите започна лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие. До края на сезона предстоят над 10 000 проверки на ресторанти, магазини, атракциони, паркинги и други. Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по крайбрежието, като ще се извършва ежедневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите с храни и напитки.
Основната цел на данъчните е подобряване на фискалната дисциплина, увеличаване дела на бизнеса, който доброволно спазва правилата, осигуряване на равнопоставена бизнес среда и отчитане на реални обороти.
В рамките на кампанията, при извършването на контролни покупки, ще се прилага способът „таен клиент“. Данъчните инспектори ще правят и явни наблюдения, при които за определен период от време ще се проследяват продажбите и резултатите ще се сравняват с предходни периоди. От НАП отново ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на приходната агенция за установяване на рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните. По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници имат договори, регистрирани в НАП, както и дали работодателите им ги осигуряват на реалното им възнаграждение.
В националната контролна кампания по Черноморието се включват и командировани фискални инспектори от други градове. От НАП са категорични, че засилените проверки по морето няма да намалят бдителността по отношение на останалите търговски обекти в другите населени места.
Гражданите също могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите, напомнят още от НАП. Това е възможно с мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес:infocenter@nra.bg.
„Сезонните контролни кампании са традиционни, те не се правят, за да се установят нарушения, да се съставят актове или да се запечатват обекти. Те имат дисциплиниращ ефект, но и допринасят за създаването на равнопоставена и честна бизнес среда. Целта ни е да имаме все по-добро спазване на данъчно-осигурителните правила не само по Черноморието, а и в цялата страна. С всяка изминала година наблюдаваме ръст на представителите на бизнеса, които коректно спазват данъчно-осигурителното законодателство. Това ни радва и показва, че прилагаме правилните мерки и партньорски подход. Ние сме партньори на коректния бизнес и безкомпромисни към тези, които не спазват закона“, коментира по повод на започващата контролна кампания по Черноморието изпълнителният директор на НАП Румен Спецов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Русия е предложила на САЩ да купи самолети на Boeing със замразени активи
Бизнес |Бившият британски премиер Лиз Тръс стартира собствена социална мрежа
Свят |Държавният секретар Рубио и спецпратеникът Уиткоф отиват във Франция за разговори за Украйна и Иран
Свят |Съдят Google за 5 млрд. паунда заради злоупотреба с „почти пълно господство“ в интернет търсенето
Технологии |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.