Съдят Google за 5 млрд. паунда заради злоупотреба с „почти пълно господство“ в интернет търсенето

Съдят Google за 5 млрд. паунда заради злоупотреба с „почти пълно господство“ в интернет търсенето

Google е изправен пред дело за 5 млрд. британски паунда в Обединеното кралство по обвинения, че американският технологичен гигант е злоупотребил с „почти пълното си господство“ на пазара за онлайн търсене, за да повиши цените, пише Си Ен Би Си.

Групов иск, заведен в сряда в Апелативния трибунал за конкуренцията на Обединеното кралство, твърди, че Google е злоупотребил с позицията си, за да ограничи конкурентните търсачки и на свой ред да укрепи господстващата си позиция на пазара и да се превърне в единствената жизнеспособна дестинация за онлайн рекламиране при търсенето.

Той е заведен от академика по конкурентно право Ор Брук от името на стотици хиляди организации, базирани в Обединеното кралство, които са използвали рекламните услуги за търсене на Google от 1 януари 2011 г. до момента, в който е подаден искът.

„Днес предприятията и организациите в Обединеното кралство, големи или малки, почти нямат друг избор, освен да използват реклами от Google, за да рекламират своите продукти и услуги“, каза Брук в изявление. „Регулаторите по целия свят описаха Google като монопол и осигуряването на място на водещите страници на Google е от съществено значение за видимостта“, добави тя.

„Google използва господството си в общото търсене и рекламния пазар при търсене, за да налага по-високи цени за рекламодателите. Този ​​групов иск има за цел да подведе Google под отговорност за неговите незаконни практики и да търси обезщетение от името на рекламодатели в Обединеното кралство“, казва още тя.

Google нарече иска „още един спекулативен и опортюнистичен случай“.

„Потребителите и рекламодателите използват Google, защото е полезен, а не защото няма алтернативи“, каза говорител на компанията пред Си Ен Би Си.

Проучване на пазара от 2020 г. от Британският орган за конкуренция и пазари (CMA) установи, че 90% от всички приходи на пазара за рекламиране в мрежата за търсене отиват при Google.

В делото се твърди, че Google е предприела редица стъпки за ограничаване на конкуренцията в търсенето, включително сключване на сделки с производители на смартфони за предварително инсталиране на Google Search и Chrome на устройства с Android, както и плащане на милиарди на Apple, за да гарантира, че Google е търсачката по подразбиране в браузъра Safari.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ