Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Глобалните разходи за реклама ще надхвърлят $1 трлн.

Глобалните разходи за реклама ще надхвърлят 1 трилион долара за първи път през 2024 г. Това прогнозира агенцията GroupM, която е собственост на британския рекламен концерн WPP.
Това е ръст от 9,5% спрямо 2023 г.,, а повече от половината от тази сума ще бъде спечелена от технологичните компании Google, Meta, ByteDance, Amazon.com Inc. и Alibaba.
GroupM прогнозира, че през 2025 г. рекламният пазар ще се увеличи с още 7,7%, до 1,1 трилиона долара. По-голямата част от растежа отново ще дойде от най-големите продавачи на цифрови реклами в технологичния сектор на САЩ, а не от доставчици на маркетингови услуги като рекламни агенции.
До края на 2025 г. дигиталната реклама ще представлява приблизително 73% от общите рекламни разходи, нараствайки с 12,4% през 2024 г. и с 10% през 2025 г.
Разходите за печатна реклама ще намалеят с 4,5% тази година и с още 3% през следващата година.
Увеличението на разходите за телевизионна реклама, която според GroupM остава най-ефективната, ще се увеличи през 2024-2029 г. ще бъде само около 2,4% годишно при ръст на рекламния пазар като цяло с 6,4%.
Американският рекламен пазар, най-големият в света, ще нарасне с 9% тази година (до $379 млрд.), а през 2025 г. със 7%, очакват експертите. Политическата реклама в Съединените щати не беше включена в прогнозите поради нейния объркващ ефект при сравняване на данни. През 2024 г. разходите бяха 15,1 милиарда долара, почти една трета повече от президентските избори през 2020 г.
Разходите за реклама в Китай се очаква да се увеличат с 13,5% през 2024 г. (до $204,5 милиарда) и с 10,3% през следващата година. Рекламният пазар в Обединеното кралство, най-големият в Европа, ще нарасне с 8,3% тази година (до $53,2 млрд.) и със 7% през 2025 г., прогнозира GroupM.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Украйна удължи с още три месеца военното положение и мобилизацията
Свят |Бизнес перспективи: Ядрените планове на Европа остават на заден план заради скок при зелената енергия
Енергетика |Виктор Чучков-син на гости на „Софийски истории“
Общество |Годишната инфлация у нас над средната за ЕС и еврозоната
Икономика |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.