Превозвачите ще протестират, но без затваряне на пътни артерии и блокади

Протестите са мирни и не предвиждат затваряне на пътни артерии и блокади. Целта е да бъде заявена категоричната подкрепа на значителна част от бранша за обединението на сектора чрез Закон за Българската автомобилна камара, заявяват в съобщение до медиите Съюзът на международните превозвачи (СМП) и Българската асоциация на сдруженията на автомобилните превозвачи (БАСАТ). Днес от 11:00 ч. до 17:00 ч. автомобилните и автобусни превозвачи организират протест.
Проектозаконът, внесен от група народни представители, бе оттеглен от НС в петък следобед. Ръководствата на двете определяни като най-големи организации в бранша посочват още, че датата на протеста е избрана спонтанно, в отговор на решението за оттегляне на законопроекта. "Оказа се, че тази дата съвпадна и с датата на насрочените в Европейския Парламент дебати по "Мобилен пакет 1". Дебати, от които ще зависи дали българската позиция и българският национален интерес ще бъдат защитени", коментират организаторите на протеста.
Протестът на ТИР-ове и автобуси е планиран да започне от 11.00 ч. със следното местоположение: по бул. "Цариградско шосе", от 11 до 17 часа, в двете посоки на движение, съответно от кръговото на 4-ти км. до кръстовището с бул. "Димитър Пешев" и обратно, ще бъдат паркирани товарни автомобили и автобуси; от 11.00 часа пред храм-паметника "Александър Невски" ще бъдат паркирани 100 броя автобуси.
Към протеста в София ще се присъединят и превозвачи в други градове на страната, както следва: Пловдив, Варна, Русе, Бургас, Велико Търново, Плевен, Ямбол, Свиленград, Сандански и Враца.
"В момент, когато цялата държава и общество се обединиха в защита на интересите на сектора пред ЕК и ЕП, не можем да приемем, че има сериозни компании, които с разумни аргументи да застават срещу дългогодишната идея за създавана на Българска транспортна камара чрез закон, преди дори да са отразени предложенията за промени в текстовете", посочват в съобщението си организаторите на протеста.
Те отправят призив до всички български политици да не използват Закона за Българска автомобилна камара за тяснопартийни цели, а да се обединят за приемане на работещ и приемлив за всички законов инструмент, който да е в полза както на сектора, така и на вътрешните регулации, и на държавния интерес.
Автобусните превозвачи, под чийто натиск премиерът Бойко Борисов оттегли проектозакона за създаване на Българска автомобилна камара, отправиха тази седмица покана до всички национално представени сдружения в пътническия транспортен сектор за обединение под формата на конфедерация. Те подчертаха, че става въпрос за напълно доброволна организация на браншовите сдружения в автобусния транспорт.
Заедно с това обаче Ивайло Константинов, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, каза още, че той и сподвижниците му /Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта, Националният съюз на превозвачите, Корпорацията на автомобилните превозвачи в България и браншови организации в пътническия транспорт/ категорично не одобряват внесения от техните колеги от големите превозвачески фирми и подкрепени от КРИБ проектозакон за създаване на Българска автомобилна камара. Превозвачите определиха законопроекта като "опит на група хора да приватизират автобусните превози".
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Съдят Google за 5 млрд. паунда заради злоупотреба с „почти пълно господство“ в интернет търсенето
Технологии |Световното производство и потребление на вино се сринаха до най-ниските си нива от 1961 година
Бизнес |Урсула фон дер Лайен: Западът, какъвто го познавахме, вече не съществува
ЕС |Акциите на малка медийна група скочиха с 350%, след като синът и снахата на Тръмп инвестираха в компанията
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.