Зам.-кмет на София: Има недостиг на шофьори в градския транспорт

Заплатите на шофьорите и ватманите в градския транспорт на София варират между 3500 и 4600 лева. Това заяви в ефира на БНТ зам.-кметът по финанси и здравеопазване в Столична община Иван Василев.
С искания за по-високи възнаграждения работещи в градския транспорт на столицата вчера блокираха ключови кръстовища на града. Според демонстранти заплатите са чисто под и около 2000 лева, като условията на труд се тежки, работи се на смени, в празнични дни и под напрежение.
"Важно е да направим с ограничения ни финансов ресурс, финансирането там, където наистина то ще реши проблеми. В момента има недостиг на шофьори в градския транспорт. От друга страна обаче, възнаграждените в сектора са увеличавани от 2018 до сега, средно между 115 и 150%. Бих искал само да сложа няколко суми на масата, че заплатите в сектора варират между 3500 и 4600 лева. Има основна работна заплата и брутна заплата. Брутната заплата е функция на основната, плюс бонусната система, за която споменах, плюс извънредния труд. И затова именно този извънреден труд се натрупва, защото има недостиг на шофьори", каза зам.-кметът по финанси в Столична община.
Иван Василев обясни, че е предвидено 5% увеличение на заплатите, с което обаче протестиращите служители на градския транспорт не са съгласни.
"Бих искал да припомня, че през 2024 г. увеличихме средства в градския транспорт с 15% и въведохме за първи път бонусна система за водачите. Важно за нас е, когато обещаваме да можем да изпълним своите обещания и да не обещаваме нещо, което не можем да изпълним. А в момента рекорден е бюджетът на Столичната община като сума - 2 милиарда и 840 милиона лева, но това не значи, че той може да отговори на всички нужди на града или пък на хората, които са заети в системите в Столичната община. Недостатъчен е финансовият ресурс, за да удовлетвори всички искания и да реши всички проблеми. Конкретно за транспорт в момента сме предвидили 5% увеличение на заплатите в сектора и това е възможността, която виждаме чисто като финансова рамка. Важно обаче тези средства, които са, да отидат от наша гледна точка целево. Има недостиг на водачи в системата на градския транспорт. Нашето предложение е тези средства да отидат не на всички по-равно, а да отидат там, където са наистина нужни, за да решим наистина проблема с възнаграждението на шофьорите", посочи Василев.
Според Иван Василев е нужна оптимизация на четирите дружества, които обслужват транспорта на столицата.
"В момента 4 дружества са ангажирани с обслужване на градския транспорт в София - Център за градска мобилност, Метрополитен, Автотранспорт, Електротранспорт. 700 човека е администрацията на тези 4 дружества. Дали е ефективно това нещо? Дали са необходими тези 700 човека? Вие кажете. От моя гледна точка, според мен, има поле за оптимизация там", добави той.
Зам.-кметът заяви, че се обмисля да се възложи експертен анализ, който да проучи как други големи градове са решили транспортните си проблеми.
"За това се обръщаме към експерти, към учени, които да ни дадат насока за това, какви са работещите модели. На база на техните препоръки ще седнем да видим какво и как може да подобрим. Защото пак казвам, че работим с ограничен финансов ресурс, който за нас е важно да бъде насочен там, където наистина ще бъде ефективен", каза той.
Василев е на мнение, че в администрацията на транспорта има работещи с дублиращи се функции.
"Но това е разговор, който трябва да водим и с колегите в Общинския съвет, защото те са принципал на тези дружества. А знаете там, че обстановката е изключително поляризирана и нерядко се случва да не се намира добър диалог и решение. Именно за това ще се обърнем към експерти, а не към политическо решение", поясни той.
Зам.-кметът съобщи, че в бюджета на София са отделени средства за нови детски градини и модернизиране на съществуващи. "26 сме заложили в капиталната програма и 11 училища."
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Цитат на деня
Цитат на деня |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.