Транспортната комисия на ЕП прие на второ четене пакет "Мобилност"

Комисията на Европейския парламент по транспорт съобщи, че подкрепя законопроекта за новите правила за международните пътни превози. Съобщението се основава на резултатите от вчерашното гласуване в парламентарната комисия на законопроекта и предложените изменения, предаде БТА.
По-рано вчера евродепутатите от комисията отхвърлиха възможността законопроектът да бъде допълван. Предстои през юли всички евродепутати да гласуват на второ четене промените, които ще въведат по-строги изисквания за връщане на водачите и превозните средства в държавата, където превозвачът е данъчно задължен (на всеки три или четири седмици). Ще бъдат прилагани и повишени изисквания за работното време и почивката на водачите. Новите правила засягат също каботажа (временен пренос на стоки от превозвачи, установени извън приемащата държавата от ЕС).
Ако промените бъдат окончателно утвърдени след месец, задължителната почивка на водачите в края на седмицата няма да може да бъде ползвана в кабината на превозното средство. Ако тази почивка бъде извън дома, настаняването ще трябва да бъде за сметка на работодателя.
Досегашните ограничения за каботаж ще се запазят (три действия в рамките на седем дни), но се въвежда "срок за прекъсване" от четири дни преди извършването на по-нататъшни каботажни дейности в рамките на същата държава със същото превозно средство.
Превозвачите ще трябва да извършват значителна част от дейностите си в държавата, където са данъчно задължени. Новите правила изискват връщането на превозните средства в държавата център на дейността на всеки осем седмици.
Леките търговски превозни средства над 2,5 тона също ще трябва да отговарят на европейските правила за превозите и ще трябва да бъдат оборудвани с тахограф. Бъдещите правила за командироване ще се прилагат върху каботажните и трансграничните дейности, с изключение на транзит, двустранните дейности, включително с едно допълнително натоварване или разтоварване във всяка посока (или нула на отиване и две на връщане).
Данните от вчерашното гласуване показват, че в парламентарната комисия законопроектът в отделните три части е бил приет съответно с 30-33 гласа "за", при 15-19 гласа "против" и до един въздържал се. Новите правила ще бъдат приети окончателно, ако не бъдат гласувани изменения с абсолютно мнозинство на пленарната сесия (т.е. с поне 353 гласа), се пояснява в съобщение на ЕП.
Правилата за командироване ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на новото законодателство. Правилата за времето за почивки, което включва прибирането на водачите, ще се прилагат 20 дни след влизането в сила на законодателните изменения. Правилата за връщането на превозните средства и за достъпа до пазара ще се прилагат 18 месеца след влизането им в сила.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Съдят Google за 5 млрд. паунда заради злоупотреба с „почти пълно господство“ в интернет търсенето
Технологии |Световното производство и потребление на вино се сринаха до най-ниските си нива от 1961 година
Бизнес |Урсула фон дер Лайен: Западът, какъвто го познавахме, вече не съществува
ЕС |Акциите на малка медийна група скочиха с 350%, след като синът и снахата на Тръмп инвестираха в компанията
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.