Комисията по транспорт в ЕП не прие исканията на българските превозвачи

Комисията по транспорт към Европейския парламент отхвърли исканията на българските превозвачи, касаещи пакета "Мобилност", но битката не е загубена, стана ясно след края на заседанието й. Едно от исканията, които бяха отхвърлени, бе шофьорите да могат да ползват седмичната си почивка в кабините на камионите си, когато на местата за почивка няма благоприятни условия. Ако това предложение не бъде прието от ЕП и се превърне в законодателна норма, то означава, че българските шофьори ще трябва да спят в хотели или на специално пригодени за това места. Другото важно искане, свързано с пакета "Мобилност", бе да отпадне задължението камионите, заедно с водачите, да се връщат на всеки 4 седмици в страната си на регистрация. За съжаление това задължение беше прието. Транспортната комисия на ЕП обаче подкрепи днес предложението камионите, извършващи товарни превози в ЕС, да се връщат веднъж на три седмици в държавата, където е регистрирана фирмата собственик. Това не е окончателно решение и въпросът предстои да бъде обсъден в пленарната зала на ЕП. Новината предизвика разочарование сред събралите се на площад "Люксембург" протестиращи превозвачи от България и още няколко държави, но малко след това български евродепутати, ангажирани със съпротивата на пакета "Макрон", както и транспортният министър Росен Желязков излязоха пред тях с оптимистични новини: нито един от 3-те доклада по пакета "Мобилност" няма да влезе в пленарна зала.
Заедно с вашата категорична подкрепа и справедливи искания два от докладите по пакета "Макрон" - за командироването на шофьорите и за почивките в кабината, не са приети, а третият доклад - за връщането на камиона на всеки 4 седмици, беше утвърден от транспортната комисията. Но решението й противоречи на съвета на министрите. Към момента заради създалата се ситуация, която е безпрецедентна, трите доклада няма да влязат в пленарна зала, обясни министърът, цитиран от в. "24 часа".
В крайна сметка транспортната комисия е одобрила само един от трите доклада, които разглеждаше днес и които засягат също условията за извършването на международни пътни превози. Отхвърлени бяха двата доклада, свързани с почивките на водачите и техните възнаграждения. Предстои по-късно днес евродепутатите от комисията да решат как ще продължат работата по тези теми и засега не е известно какви текстове ще бъдат подложени на гласуване в пленарната зала - същите, променени или нови.
По-късно ще има заседание на т.нар. Координационен съвет, където ще заседават представители на различните политически партии, за да решат какво ще е бъдещето, чисто процесуално за пакета "Мобилност".
Заседанията и гласуванията текат на фона на внушителен протест на превозвачи от няколко страни, включително и от България, които се събраха днес на площад "Люксембург" пред Европейския парламент в Брюксел, за да изкажат недоволството си от плана "Макрон". Според бранша приемането на плана въвежда "двойни стандарти", които застрашават транспортния бизнес предимно на страните от Източна Европа. Към българските протестиращи се присъединиха и превозвачи от Румъния, Полша и Унгария, както и българи, живеещи в Брюксел. Исканията на родните шофьори са подкрепени и от бранша в Литва, Латвия, Малта, Хърватия, Естония, Ирландия, Португалия и Испания.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Държавният секретар Рубио и спецпратеникът Уиткоф отиват във Франция за разговори за Украйна и Иран
Свят |Съдят Google за 5 млрд. паунда заради злоупотреба с „почти пълно господство“ в интернет търсенето
Технологии |Световното производство и потребление на вино се сринаха до най-ниските си нива от 1961 година
Бизнес |Урсула фон дер Лайен: Западът, какъвто го познавахме, вече не съществува
ЕС |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.