Microsoft обвини Delta за по-продължителните проблеми на авиопревозвача след глобалния ИТ срив
Американският технологичен гигант Мicrosoft обвини авиопревозвача Delta Air Lines за продължилото дълго възстановяване от глобалния ИТ срив, който накара компанията да отмени повече от 6000 полета, предаде Ройтерс.
Миналият месец дефектна софтуерна актуализация от фирмата за киберсигурност CrowdStrike предизвика проблеми за клиенти, използващи операционната система Windows на Microsoft, включително много авиокомпании. Въпреки че при други големи авиопревозвачи в САЩ прекъсванията намаляха на следващия ден, при Delta те продължиха.
Microsoft посочи, че нейният предварителен преглед предполага, че Delta, за разлика от своите конкуренти, очевидно не е модернизирала своята ИТ инфраструктура.
Delta обаче заяви, че е инвестирала милиарди долари в капиталови разходи за ИТ от 2016 г. насам, в допълнение към милиардите, които харчи всяка година за оперативни разходи за ИТ.
„Delta има дълъг опит в инвестирането в безопасно, надеждно и висококачествено обслужване за нашите клиенти и служители“, каза говорител на компанията.
Прекъсванията на полетите блокираха стотици хиляди пътници и според базираната в в Атланта авиокомпания са ѝ стрували 500 млн. долара. Delta също е изправена пред разследване от Министерството на транспорта на САЩ за прекъсванията.
Компанията е наел видния адвокат Дейвид Бойс от Boies Schiller Flexner, известен с бизнес дела с високи залози, да търси обезщетение както от CrowdStrike, така и от Microsoft.
Миналата седмица изпълнителният директор на Delta Ед Бастиан каза пред Си Ен Би Си, че докато авиокомпанията разчита силно на двете технологични компании, те не са успели да предоставят „изключителна услуга“. В интервюто той каза още, че Microsoft има „най-крехката платформа“.
В писмо Марк Чефо, адвокат на Microsoft, нарече коментарите на авиокомпанията „непълни, неверни, подвеждащи и увреждащи Microsoft и нейната репутация“.
Чефо каза, че софтуерът на Microsoft не е причинил инцидента с CrowdStrike, но технологичният гигант незабавно е предложил да помогне на Delta безплатно. Главният изпълнителен директор на технологичния гигант Сатя Надела е изпратил имейл на Бастиан, но така и не е получил отговор, добави той.
Microsoft посочи, че нейните служители многократно са предлагали помощ на Delta след прекъсването, но американският авиопревозвач е отказал. Той обвини авиокомпанията, че използва услугите на други доставчици на технологии за своята система за проследяване и планиране на екипажа и го посочи като вероятна причина за отказ на помощта.
CrowdStrike също отхвърли твърдението на Delta, че тя трябва да бъде обвинена за прекъсванията на полетите. Фирмата за киберсигурност каза, че нейният изпълнителен директор лично се е свързал с Бастиан, за да предложи помощ на място, но не е получил отговор.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.