Мъск премахна синята отметка за верификация на „Ню Йорк таймс“ в Twitter
Американското издание „Ню Йорк таймс“ загуби синята си отметка в Twitter, която потвърждава автентичността на профила, след като заяви, че няма да плаща за продължаваща верификация, пише Би Би Си.
Twitter започна да премахва сините отметки от акаунтите, които вече имат такива, след като обяви, че от 1 април тази услуга ще бъда част от платения абонамент на платформата.
„Ню Йорк таймс“, заедно с няколко други организации и известни личности, заявиха, че няма да плащат за отметката.
Това накара Илън Мъск да отправи залп от обиди към вестника.
„Истинската трагедия на @NYTimes е, че тяхната пропаганда дори не е интересна“, написа в платформата Мъск, който е собственик на Twitter.
„Освен това тяхната страница е еквивалент на диария в Twitter. Не се чете“, добави той.
Засега няма официален коментар от Twitter, а от „Ню Йорк таймс“ не са отговорили на коментарите на Мъск.
Съгласно новите правила на Twitter сините отметки, които досега се използваха за потвърдени и официални акаунти, ще бъдат премахнати от профилите, които не плащат за тях.
Организациите, търсещи верификация, трябва да плащат месечна такса от 1000 долара за златна отметка, а индивидуалните акаунти – 8 долара месечно за синя отметка.
Абонаментната услуга има за цел да генерира приходи за Twitter, но бяха изразени опасения, че без процеса на проверка ще бъде трудно да се разграничат истинските акаунти от имитаторите.
Освен че няма да плаща абонаментната такса, „Ню Йорк таймс“ каза, че няма да плаща и за проверката на акаунтите на своите журналисти в Twitter, освен в „редки случаи, когато този статус би бил от съществено значение за целите на журналистиката“, каза говорител.
След съобщението вестникът, който има почти 55 млн. последователи в Twitter, загуби отметката си за верификация.
Но не е ясно дали всички организации трябва да се регистрират за абонаментната услуга, за да запазят отметката си.
Десет хиляди от най-следваните организации в Twitter ще бъдат освободени от новите правила, съобщава „Ню Йорк таймс“, позовавайки се на вътрешен документ на Twitter.
От декември Twitter въведе три различни цветни значки за потвърждение: златни отметки се използват за бизнес организации, сиви отметки са за акаунти, свързани с правителства или международни организации, и сини отметки за индивидуални акаунти.
Много новинарски организации, включително Си Ен Ен, „Лос Анджелис таймс“ и „Вашингтон Пост“, които също заявиха, че няма да плащат за верификация, вече имат златни отметки.
Други акаунти на „Ню Йорк Таймс“, като например @nytimesarts, също имат златни отметки.
Премахването на сините отметки изглежда става постепенно. Това може да се дължи на факта, че става въпрос за до голяма степен механичен процес, твърди „Вашингтон пост“, цитирайки бивши служители на компанията.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.