Бившият шеф на Google China: Китайските ИИ модели изостават от американските с 6 до 9 месеца

Бившият шеф на Google China: Китайските ИИ модели изостават от американските с 6 до 9 месеца

Китайските модели с изкуствен интелект може да изостават с поне половин година от тези, разработени в САЩ, но китайските ИИ приложения вероятно ще се развият много по-бързо, заяви Кай-Фу Лий, бивш ръководител на Google China, цитиран от Си Ен Би Си.

Той визира т.нар. големи езикови модели (LLM), които се обучават върху огромни количества данни и могат да обработват и генерират текст, изображения и видеоклипове.

LLM на най-добрите китайски компании изостават с около шест до девет месеца от тези в САЩ, докато по-малко напредналите китайски модели може да изостават от САЩ с около 15 месеца, каза Лий. Той говори на AVCJ Private Equity Forum China в сряда.

Лий, автор на „AI Superpowers: China, Silicon Valley, and the New World Order“, е широко следван коментатор в сферата на изкуствения интелект и е основател на стартъпа 01.AI, както и на фирмата за рисков капитал Sinovation Ventures.

„Бих предвидил, че до началото на следващата година приложенията ще се разпространяват в Китай много по-бързо, отколкото в САЩ“, каза Лий, отбелязвайки, че разходите за обучение на добър ИИ модел са намалели значително.

„Неизбежно е Китай да изгради най-добрите ИИ приложения в света. Но не е ясно дали те ще бъдат създадени от големи или малки компании", каза той.

Лий, чийто стартъп е фокусиран точно върху приложенията за търсене, каза, че може да отнеме пет до осем години, за да изведе генеративните AI потребителски приложения на следващото ниво – едно „супер приложение“, което може да изпълнява множество задачи.

Индустрията вероятно ще има нужда от изцяло нови устройства в сравнение със съществуващите смартфони, каза той, като добави, че „правилното устройство трябва да бъде винаги включено, винаги да слуша“.

Големите китайски компании като Alibaba и Tencent пуснаха своите ИИ модели и бизнес продукти. Тези компании и инвеститори също са подкрепили няколко стартиращи фирми в сектора.

Базираната в Пекин ShengShu Technology, подкрепена от филиала на Alibaba Ant Group, обяви в сряда, че нейният модел за текст към видео Vidu е въвел нова функция за подобряване на начина, по който основен елемент или герой в генерирани от ИИ клипове може да бъде изобразен последователно, без изкривяване . Това може да позволи на рекламодателите да създават промоционални видеоклипове за своите продукти.

Vidu беше пуснат по-рано тази година и неговите основни инструменти са отворени за обществеността, с по-разширени възможности, достъпни чрез абонамент.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Скуката – тайната съставка на успеха
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.