Бившият шеф на Google China: Китайските ИИ модели изостават от американските с 6 до 9 месеца
Китайските модели с изкуствен интелект може да изостават с поне половин година от тези, разработени в САЩ, но китайските ИИ приложения вероятно ще се развият много по-бързо, заяви Кай-Фу Лий, бивш ръководител на Google China, цитиран от Си Ен Би Си.
Той визира т.нар. големи езикови модели (LLM), които се обучават върху огромни количества данни и могат да обработват и генерират текст, изображения и видеоклипове.
LLM на най-добрите китайски компании изостават с около шест до девет месеца от тези в САЩ, докато по-малко напредналите китайски модели може да изостават от САЩ с около 15 месеца, каза Лий. Той говори на AVCJ Private Equity Forum China в сряда.
Лий, автор на „AI Superpowers: China, Silicon Valley, and the New World Order“, е широко следван коментатор в сферата на изкуствения интелект и е основател на стартъпа 01.AI, както и на фирмата за рисков капитал Sinovation Ventures.
„Бих предвидил, че до началото на следващата година приложенията ще се разпространяват в Китай много по-бързо, отколкото в САЩ“, каза Лий, отбелязвайки, че разходите за обучение на добър ИИ модел са намалели значително.
„Неизбежно е Китай да изгради най-добрите ИИ приложения в света. Но не е ясно дали те ще бъдат създадени от големи или малки компании", каза той.
Лий, чийто стартъп е фокусиран точно върху приложенията за търсене, каза, че може да отнеме пет до осем години, за да изведе генеративните AI потребителски приложения на следващото ниво – едно „супер приложение“, което може да изпълнява множество задачи.
Индустрията вероятно ще има нужда от изцяло нови устройства в сравнение със съществуващите смартфони, каза той, като добави, че „правилното устройство трябва да бъде винаги включено, винаги да слуша“.
Големите китайски компании като Alibaba и Tencent пуснаха своите ИИ модели и бизнес продукти. Тези компании и инвеститори също са подкрепили няколко стартиращи фирми в сектора.
Базираната в Пекин ShengShu Technology, подкрепена от филиала на Alibaba Ant Group, обяви в сряда, че нейният модел за текст към видео Vidu е въвел нова функция за подобряване на начина, по който основен елемент или герой в генерирани от ИИ клипове може да бъде изобразен последователно, без изкривяване . Това може да позволи на рекламодателите да създават промоционални видеоклипове за своите продукти.
Vidu беше пуснат по-рано тази година и неговите основни инструменти са отворени за обществеността, с по-разширени възможности, достъпни чрез абонамент.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.