Бизнес БРОЙ /// Мениджър 09/24
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Рестартирай умно
Managed IT Helpdesk от А1 подобрява продуктивността на служителите и защитата от киберпосегателства
Рестартирай умно
Managed IT Helpdesk от А1 подобрява продуктивността на служителите и защитата от киберпосегателства
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Последна статия за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
„Рестартирай и ще се оправи“ - това беше съветът, който дълги години работещите в офис си даваха един на друг при затруднения със софтуера и компютрите. Днес обаче броят и сложността на бизнес приложенията в ежедневната работа расте. Всяко прекъсване на работния процес води до загуба на време, потенциално изпускане на крайни срокове и в крайна сметка – до пропуснати ползи за бизнеса.
Компаниите осъзнават, че хората им имат нужда от специализирано съдействие, което най-бързо и ефективно могат да получат от IT експерти със съответните познания. Малките и средно големи фирми в България обаче рядко имат възможност да наемат достатъчно квалифицирани IT специалисти, които да решават затрудненията на служителите. В отговор А1 предлага на корпоративните клиенти необходимите компетенции на IT експертите „като услуга“ с решението Managed IT Helpdesk.
Експертна оценка
Бизнес организациите, поверили IT обслужването на експертите на А1, могат да изберат обхвата на IT обслужване между два пакета: Basic и Premium. И в двата случая още при старта на партньорството се прави експертен анализ, оценка и унифициране на използвания бизнес софтуер и приложенията с цел постигане на повишена продуктивност. Системен администратор от А1 съставя детайлно описание на устройствата в организацията и използваните приложения.
Първоначалната настройка на приложенията, актуализациите на софтуера, запазването на резервни копия и защитата на информацията също са сред отговорностите, които IT експертът от А1 предоставя на клиента.
По-висока продуктивност
Услугата може да опровергае опасенията на мениджърите, че използването на все повече бизнес приложения и хибридния модел на работа се отразяват негативно на продуктивността на служителите. Според анализи* 54% от ръководителите имат подобни притеснения. Служителите в компаниите-клиенти на A1 Managed IT Helpdesk ще разполагат с подготвено работно място още от първия ден в офиса. Устройствата на всички служители преминават през професионална конфигурация на функционалности и настройки, а в случай на проблем, той се разрешава бързо и ефективно.
Високо ниво на сигурност и защита на информацията
Компаниите и техните офис служители могат да разчитат на екипите на А1 също и за преинсталация на операционна система или софтуер. Сред първоначалните дейности са и обучение за работа със системата за обслужване или т.нар. Helpdesk, като експертите на А1 могат лесно и бързо да дадат обратна връзка. Информацията е систематизирана и се обновява регулярно.
Всички конфигурации и настройки се извършват според най-добрите практики и препоръки на производителите, а мениджърите и служителите могат да са спокойни, че антивирусната защита на корпоративните устройства се управлява ефективно.
В допълнение - използващите Premium пакета получават отчети за извършените дейности, препоръки за оптимизация и консултация и съдействие при бъдещо развитие.
Когато всичко е по план
Бизнес организациите могат да делегират на А1 всички планови дейности по IT поддръжка, която обхваща целия набор от софтуер за продуктивност на Microsoft, както и много други ежедневно използвани бизнес приложения. Също и проследяването на валидността на софтуерните лицензи, както и регулярната актуализация на различните приложения, използвани от служителите.
IT експерт на помощ
Когато възникне инцидент, IT експертите от А1 са на разположение на бизнес организациите, използващи услугата. При Basic варианта техните служители получават съдействие от IT експертите на А1 чрез отдалечен достъп. За Premium плана е предвидена и възможност за обслужване дистанционно по телефона или, ако се налага, на място в офиса в рамките на следващия работен ден. И за двата варианта времето за реакция е до 30 минути. IT експертите от А1 съдействат също и при свързване на периферни устройства към клиентски компютри и възстановяване на изтрити имейли, или презаписани файлове.
Сигурност и надеждност на информацията
Хоумофис и хибридният модел на работа стават са все по-ясно изразена тенденция в световен мащаб – 73% от служителите избират тези опции, което води до ръст в използването на съвременни платформи за онлайн колаборация и надеждно споделяне на информация**. Това пък изправя бизнеса пред необходимостта да защитава фирмените данни от киберпосегателства. Тези предизвикателства са особено сериозни за малкия и средния бизнес, чиито служители често използват лични устройства, работейки дистанционно. Според проучвания*** 64% от хората, работещи в такива компании, разполагат с достъп до служебни данни от персоналните си устройства. Допълнително предимство за корпоративните клиенти е, че технически мениджър от А1 се грижи за правилното приоритизиране на работата, така че инцидентите да бъдат решавани възможно най-бързо.
* Microsoft Work Trend Index: 2022 Annual Report
** Microsoft Work Trend Index 2021 Annual Report
*** Microsoft Internal Research of SMBs (2-299 employees)
|
Ключови думи
A1
Managed IT Helpdesk
киберсигурност
служители