Бизнес БРОЙ /// Мениджър 04/24
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Отговорно производство и търговия
VI национален форум, организиран от сп. „Мениджър“
Отговорно производство и търговия
VI национален форум, организиран от сп. „Мениджър“
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Ускорена инфлация, нарастващо геополитическо напрежение, нарушения във веригите на доставка – това са само част от трудностите, пред които производителите на храни и напитки и компаниите за търговия на дребно се изправиха през последната година. Как секторът се справи с предизвикателствата, разкриха ли те нови възможности, какви са последните тенденции и технологии обсъдиха представители на ключови компании в сферата, на държавата, водещи икономисти и експерти. Традиционно техен домакин беше форумът за отговорно производство и търговия, който сп. „Мениджър“ организира вече шеста година.
Fireside chat с Александър Йоцев
Форумът започна със специално интервю с Александър Йоцев, бившият зам.-министър по земеделието и храните. Той обърна внимание на темата за безопасността, качеството и устойчивостта в бизнеса с храни – факторите с най-голяма тежест в сферата. Йоцев рамкира трудностите пред Българската агенция по безопасност на храните – основно слабия потенциал да обхване цялата страна заради ниския брой инспектори. Според него самоконтролът на бизнеса е полезният ход в случая, а държавата надгражда усилията му. Експертът посочи още, че има нужда от подобряване на БДС стандартите – тема, по която министерството вече работи.
Дискусионен панел: Храни и напитки – трансформация и адаптация
Безопасността и качеството на храните у нас, нуждата от подобрения по отношение на защитените наименования за произход, нивото на реализация на продуктите на български производители, цените на храните в магазините и веригите на доставка бяха сред водещите теми в дискусионния панел „Храни и напитки – трансформация и адаптация“. Основните изводи са, че има нужда от повишаване на държавния контрол в сектора и понижаване на цените на продуктите, което може да се случи включително чрез ограничаване на административната тежест. В разговорите участие взеха (от ляво надясно): Елисавета Якимова, заместник главен редактор на списание „Мениджър“ (модератор), Александър Йоцев, бивш зам.-министър по земеделието и храните, Яна Иванова, изпълнителен директор на сдружение „Храни и напитки България“, Петя Маркова, мениджър търговско развитие, „Нестле България“, Богомил Николов, изпълнителен директор на Българската национална асоциация „Активни потребители“, Красимир Белчев, експерт „Договорно производство“ в „Kaufland България“, и Пламен Михайлов, управител на „Чери Дриймс“.
Дискусионен панел: „E-commerce – стойност на всяка цена“
Потребителското преживяване, новите възможности и предизвикателства пред електронната търговия, навлизането на изкуствения интелект в сферата, ролята на рекламата и тенденцията на използване на инфлуенсъри бяха сред темите на дискусионния панел „E-commerce – стойност на всяка цена“. В рамките на него бяха засегнати начините на плащане, които потребителите предпочитат, навлизането на модела „Купи сега, плати по-късно“. Експертите се спряха и на трудностите при излизането на компаниите на чужди пазари. В панела участваха (от ляво надясно): Никола Илчев, основател на Balkan eCommerce Summit (модератор), Жанет Найденова, председател на Управителния съвет на Българската Е-комерс асоциация, Георги Костов, управляващ съдружник в GombaShop, и Иван Александров, основател и изпълнителен директор на eBag.
Дискусионен панел: „Експортната сила на България“
В панел „Експортната сила на България“ експерти и представители на бизнеса коментираха предизвикателствата пред износа от страната ни. Те откроиха, че качеството на продукта и бранда на България оказват най-силно влияние върху представянето на българския бизнес навън. От разговора стана ясно още, че България е важна точка на картата на етеричните масла, а потенциалът ѝ в сферата е огромен. В панела участие взеха (от ляво надясно): Георги Ангелов, старши икономист в Институт „Отворено общество“ (модератор), Илина Лилова, главен оперативен директор във „Фикосота“, Драгомир Кузов, основател и изпълнителен директор на DRAG Bicycles, доц. д-р Щерьо Ножаров, икономически съветник към Българската стопанска камара, и Пламен Николов, член на УС на Сдружението на производителите на етерични масла „Дестилирано в България“.
|
Ключови думи
форум
сп. Мениджър
Отговорно производство и търговия