5 запомнящи се рекламни кампании

5 запомнящи се рекламни кампании

Най -добрите реклами са най-добрите учители. Независимо дали става дума за копирайтинг, дизайн, медия или целева аудитория, добре изпълнените кампании винаги могат да ви научат на нещо ново за рекламата или позиционирането.

Ето пет кампании, които оставиха забележима следа в рекламната история.

1. Nike: Просто го направи

В края на 80-те години Nike стартира своята кампания „Просто го направи“. По това време Reebok изпреварваше Nike и компанията трябваше да действа бързо, за да се конкурира с конгломерата на маратонките.

Но не само фразата от три думи спечели световното внимание. Тяхната нова рекламна кампания също се фокусира върху реални хора, носещи и трениращи в техните продукти, за разлика от простото представяне на самите дрехи и маратонки.

Тази мощна комбинация от хора плюс продукт помогна на Nike да премине от $800 милиона през 1988 г. до $9,2 милиарда само 10 години по-късно.

Бутилката водка Absolut

Рекламната поредица на Absolut “Bottles in the Wild” е най-дългата непрекъсната кампания в историята. Опитът да се разшири името на Absolut в международен план, особено в Съединените щати, включва бутилката Absolut в различни градове и страни по света. Той стартира през 1985 г. и продължи цели 25 години до 2000 г.

Кампанията на Absolut помогна на компанията да се развие от малка част от пазарния дял на водка (2,5%) до над половината от пазарния дял на вноса в САЩ. Към днешна дата марката Absolut е четвъртата по големина компания за спиртни напитки, благодарение на фокуса си върху цялостната история, а не само върху самия продукт.

3. Miller Lite

Хората от Miller Lite използваха диференциация, за да постигнат целта си: да накарат „истинските мъже“ да пият с готовност леки бири.

Със своята кампания „Страхотен вкус, по-малко пълнеж“ тя поддържа водеща позиция на пазара на светла бира в продължение на няколко десетилетия след излъчването на тази първа кампания.

4. Винаги #LikeAGirl

Кампанията #LikeAGirl на Always стартира през 2014 г., за да „се справи с нещата, които обществото прави и които могат да навредят на увереността на младите момичета в пубертета“.

Мултимедийната кампания се опита да промени „като момиче“ нагласите от обида към възхищение, като помоли мъжете и жените да им покажат какво означава да бягаш като момиче, дае хвърляш като момиче и да се биеш като момиче.

Те задаваха същите въпроси на момичета; неизменно мъжете и жените тълкуват „като момиче“ негативно, а момичетата го виждат като неутрално или положително.

Въпреки че периодичните продукти на Always не се споменават в рекламите, това приравнява марката към положителните асоциации - и изпраща мощно послание към зрителите.

5. Dos Equis

Със своята остра, готина и изтънчена естетика, не е изненада, че кампанията „Най-интересният човек на света“ постави Dos Equis на картата.

Тази кампания създаде положителна асоциация между бирата Dos Equis и усещането за изтънченост и уравновесеност. Продажбите бързо скочиха с 22% след стартирането ѝ.

Още по-впечатляващо беше как Dos Equis постигна успех във време, когато занаятчийските бири се наложиха на пазара, а вносната бира отбеляза 4% удар. Тази кампания беше основен компонент на този успех.

За да научите как да грабнете вниманието на аудиторията си, учете се от професионалистите. Тези кампании са чудесен пример за това как брандовете са използвали истински истории, реални хора и истински разговори, за да развият бизнеса си.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ