Starbucks обяви ново правило. Клиентите ще го харесат

Starbucks обяви ново правило. Клиентите ще го харесат

Starbucks обяви, че клиентите вече могат да носят свои собствени чаши, когато поръчват любимата си напитка. Идеята не е съвсем нова - компанията вече е предлагала пластмасови чаши за многократна употреба, които можете да закупите и да донесете, за да ги напълните. Разликата сега е, че компанията ще ви позволи да донесете всяка чаша. Точно така, можете да вземете любимата си чаша за пътуване и Starbucks да я използва за вашата поръчка, пише Inc.com

"Клиентите във всички управлявани от компанията и участващи лицензирани магазини на Starbucks в САЩ и Канада могат да използват чистата си лична чаша, когато поръчват в кафене, в колата или когато поръчват предварително с приложението Starbucks. Понеже по-голямата част от напитките на Starbucks, които се консумират в движение, това важно събитие отключва голяма възможност за клиентите да избират продукти за многократна употреба и подкрепя ангажимента на Starbucks да намали отпадъците с 50 процента до 2030 г.", обясни Starbucks за новата си политика в изявление

Компанията полага усилия за намаляване на отпадъците. Тя вече направи неща като редизайн на капачките на чашите си, за да премахне сламките за повечето студени напитки. Започва да предлага чаши за многократна употреба и предоставя на клиентите по-устойчиви опции. Този последен ход удвоява тези усилия.

"В Starbucks си представяме бъдеще, в което всяка напитка може да се сервира в чаша за многократна употреба. Предлагането на повече възможности на клиентите да използват лична чаша, когато посещават Starbucks, бележи осезаем напредък към бъдещето", каза Майкъл Кобори, главен директор по устойчивост на Starbucks. 

Като се замислите, това е доста смело. Бялата хартиена чаша Starbucks със зеленото лого на сирена е един от най-емблематичните активи на марката в света. Съществува от почти 37 години. Starbucks за първи път започна да сервира своите топли напитки в емблематичните си чаши през 1987 г. Влезте във всеки офис или колеж и ще видите това лого навсякъде. Трудно е да се мисли за по-вездесъщ маркетингов инструмент и Starbucks по същество е готов да се откаже от него изцяло заради целите си за устойчивост.

В изявлението си Starbucks посочи, че е "първото национално кафене в САЩ, което предлага на клиентите опцията да използват личната си чаша, когато поръчват от мобилен телефон". Starbucks също обяснява, че неговите баристи вече ще трябва да гарантират, че чашата на клиента е чиста, преди да я въведат в подготвителната зона. Това също се отразява на времето за приготвяне на напитки, ако клиент направи поръчка по време на шофирането и баристите трябва да чакат чашата на клиента. 

За всеки клиент, който не забрави да донесе собствената си чаша, това е огромна печалба. За такива потребители нетният положителен резултат е много по-голям по отношение на лоялността и привързаността към марката.

Тук обаче има мощен урок за всяка марка: да правиш това, което казваш, че цениш, винаги означава да правиш компромис. Да живееш тези ценности никога не е безплатно. В този случай Starbucks казва, че иска да допринесе за по-малко отпадъци в света, така че опитва нещо, което не е правил никога досега. 

Работата е там, че в дългосрочен план неизпълнението на вашите ценности винаги ви струва повече. Ако не друго, това ви коства доверие, което може да е най-скъпото от всички. 

Източник: Джейсън Атън за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                             

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Скуката – тайната съставка на успеха
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.