Силата на брандирането: Ръководство за стартъпи

Силата на брандирането: Ръководство за стартъпи

Брандирането влага смисъл в организациите, техните продукти и услуги. Марката е повече от визуална идентичност, това е сборът от действия и активи, които оформят възприятието на организацията в съзнанието на заинтересованите страни.

Ефективното брандиране може да направи разликата между процъфтяването и мащабирането. Новите предприятия са особено уязвими в ранните си години. Брандирането може да помогне за разграничаването на вашия стартъп от неговите конкуренти, да вдъхнови лоялността на клиентите и да увеличи възприеманата стойност на компанията.

Стартирането на нов бизнес изисква повече от голяма идея. Отдаденост, задълбочено проучване, финансова подкрепа и проницателен маркетинг са четири от крайъгълните камъни на обещаващите стартиращи компании. И все пак, дори като се вземат предвид всички тези фактори, хиляди стартиращи фирми се провалят всяка година.

Експертите в индустрията изчисляват, че девет от десет стартиращи фирми се провалят. През 2023 г. повече от 3000 стартиращи компании се провалиха само в Съединените щати. Силната марка може да направи разликата между една компания, която прави оценка, лансира и мащабира успешен продукт или става част от тази статистика.

Някои от уникалните предизвикателства пред стартиращите компании в сравнение с по-утвърдените компании са ограничените бюджети, високата конкуренция и необходимостта да се изгради доверие в непозната марка. Една от първите стъпки в успешното брандиране на стартиращ бизнес е идентифицирането на вашата целева аудитория и нейните нужди и проблемни точки. Всяка друга стъпка произтича оттам.

Ключови елементи на силна идентичност на марката

С идентифицираната целева аудитория можете да започнете да създавате силна идентичност на марката, която резонира с тях, включително следните елементи:

1. Цел и ценности на марката

Определете защо вашия стартъп съществува отвъд целта за реализиране на печалба, като се фокусирате върху въздействието, което вашата компания се опитва да направи. След това трябва да идентифицирате основните принципи и ценности, които ръководят вашите бизнес решения и култура.

2. Уникално предложение за продажба (USP)

Вашият USP е единствената характеристика, която ви отличава от вашите конкуренти. Това USP трябва да се съобщава последователно във всички маркетингови съобщения и платформи.

3. Име на марката и слоган

Изберете запомнящо се име на марката. В идеалния случай вашето име е закачливо, лесно за запомняне и съобразено с вашата мисия.

Някои имена на марки имат повече от едно значение. Вземете например Apple: оригиналното лого на компанията показва Исак Нютон, седнал под дърво точно преди ябълка да падне върху главата му. Други източници смятат, че Стив Джобс е избрал името, защото е харесвал ябълки и е следвал фруктова диета. През последните четири десетилетия името със сигурност стана емблематично.

Създайте слоган, който да допълва името на вашата марка. Слоганът ви трябва да е кратък, да капсулира същността на вашата марка и да резонира с вашата аудитория. „Just Do It“ на Nike остава един от най-добрите примери за силни призиви.

4. Визуална идентичност 

Брандирането често се бърка със създаването на визуална идентичност. Но въпреки че брандирането не е всичко, създаването на визуална идентичност е ключова част от процеса.

Професионалното лого е в основата на идентичността на вашата марка и ние силно препоръчваме да работите с професионален дизайнер, за да гарантирате, че вашето лого отразява личността, ценностите и USP на вашата марка.

Като част от дизайна на вашата визуална идентичност, вие също ще трябва да изберете цветова палитра и типография за вашия бизнес. Отново, и двете трябва да съответстват на идентичността на вашата марка и да резонират с вашата аудитория. Визуална идентичност, която иска да привлече аудитория от поколението Z, вероятно ще се различава от марка, насочена към поколението на бейби бума.

5. Глас и съобщения на марката

Как ще се обърнете към вашата аудитория? Отговорете на този въпрос, за да определите тона и стила на вашата марка. Дали ще бъде професионално, приятелско, странно или нещо друго?

След това работете върху съобщенията си във всички комуникационни канали. Вашият уебсайт, социални медии и всякакви реклами може да са насочени към малко по-различни аудитории, но всички те трябва да отразяват посланието на вашата марка.

Стратегии за изграждане на разпознаваемост на марката

За повечето съвременни стартиращи фирми изграждането на разпознаваемост на марката разчита на дигитални маркетингови канали, както и на лично взаимодействие между екипа и неговите ранни клиенти.

1. Онлайн присъствие и маркетинг чрез съдържание

Започнете със създаване на завладяващо онлайн присъствие чрез разработка на уебсайтове и ангажиране в социалните медии. Вашият уебсайт трябва да бъде удобен за потребителя, професионален и да отразява вашата марка. Платформите за социални медии ви помагат да изградите общност.

И двата канала се поддават на насърчаване на разпознаването на марката чрез маркетинг на съдържание. Доставяйте ориентирано към стойност съдържание, което резонира с аудиторията ви и им помага да решават проблеми, като същевременно създава авторитет. Използвайте свой собствен блог и непрекъснато работете върху подобряването на видимостта си чрез оптимизация за търсачки.

2. Работа в мрежа и партньорства

Свържете се с други фирми, влиятелни личности и потенциални клиенти, за да увеличите обхвата си и да установите потенциално сътрудничество със сходни марки.

3. Използване на връзки с обществеността

Съобщенията за пресата са отлични инструменти за обявяване на стартирания, етапи и други събития в развитието на вашата компания. Свържете се с журналисти и блогъри дори преди да имате съобщение, за да изградите взаимоотношения и да положите основите за бъдещо отразяване.

4. Клиентски опит и обратна връзка

Всяко взаимодействие с клиента е възможност да създадете посланик за вашата марка. Освен това можете да изградите репутацията си, като насърчавате клиентските отзиви и обратна връзка.

Измерване на разпознаваемостта на марката и адаптиране

Никоя стратегия за брандиране на стартиращ бизнес не би била пълна без солиден план за измерване на неговата ефективност. Дефинирайте ключовите показатели за ефективност (KPI), които са най-важни за вас. За повечето компании крайната им линия ще бъде един индикатор, но помислете за други показатели за информираност за марката, като трафик на уебсайта, последователи в социалните медии и степен на ангажираност.

Анализът на настроенията на клиентите е друг критичен инструмент, който ви помага да прецените как се чувстват клиентите ви за вашата марка. Проучванията и другите инструменти ви позволяват да научите повече за възприятията на клиентите от самото начало. Използвайте резултатите, за да прецизирате редовно подхода си.

Брандирането на стартиращ бизнес може да направи разликата между това дали една компания намира своята основа или се бори да привлече клиенти. Разбирането на силата на брандирането и следването на това ръководство ще ви помогне да позиционирате своя стартъп и да го отделите от конкуренцията още от самото начало.

Източник: Джесика Уонг, основател и главен изпълнителен директор на Valux Digital и uPro Digital, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ