Влиятелни ли са всъщност инфлуенсърите?
Какъв искаш да станеш като пораснеш? Хората са казвали пожарникар, учител или лекар. В проучване един от всеки четирима респонденти от поколението Z казват, че планират да станат инфлуенсъри в социалните медии. Това, което преди беше връхната точка на кариерите в интернет, бързо се превърна в един от най-иновативните начини, по които компаниите харчат парите си за маркетинг. Глобалните разходи за инфлуенсър маркетинг се очаква да скочат от 29 милиарда долара през 2022 г. на 34 милиарда долара през 2023 г.
Инфлуенсъри срещу знаменитости
Инфлуенсър е всеки, който може да склони потенциални купувачи, като популяризира продукт или услуга на своите последователи в социалните медии. Много знаменитости, като Ким Кардашиян или Леброн Джеймс, всъщност са инфлуенсъри. Те прокарват продукти в своите Instagram или TikToks, но има ключово разделение между истинска знаменитост и инфлуенсър.
Знаменитостите се издигат до славата чрез различни пътища на традиционните медии — актьорско майсторство, спорт, пеене и т.н. Влиятелните личности натрупват своите последователи, като създават свое собствено съдържание и намират собствена естествена ниша по пътя. Техните фенове виждат техните пътувания от първа ръка, започвайки с това първо вирусно съдържание. Съдържанието на инфлуенсърите е много по-достъпно за феновете и последователите, отколкото нормалните медии.
Инфлуенсърите могат да се ангажират с последователи чрез коментари, харесвания, следвания и дори директни съобщения, в зависимост от платформата на социалните медии. Ако изпратите съобщение на Ким Кардашиян, няма да получите отговор. Инфлуенсърите обикновено се смятат за по-земни и достъпни. Тази автентичност може да изглежда странна за някой по-възрастен, но има голямо значение в икономиката на творците.
Промяна на дигиталните отпечатъци
В сравнение с други поколения, хората от поколението Z прекарват най-много време на своите телефони, представлявайки 40% от мобилните потребители и най-големите потребители на видео съдържание. По-младата публика прави най-много връзки с инфлуенсъри, особено в YouTube, TikTok и Instagram. Бихте си помислили, че никой няма да има търпението да гледа реклами, но 58% от младите зрители нямат нищо против да гледат реклами, за да подкрепят любимите си дигитални личности.
Гледането на реклами и ангажирането в тези цифрови платформи идва с интересна полза за търговците. Последващите потребителски данни улесняват да разберете кой какво прави, кога, къде и защо във вашата продуктова категория и целева аудитория. Като разберете дигиталното поведение на вашия потенциален клиент, можете да разберете какви инфлуенсъри ще бъде най-ефективно да ангажирате.
Разбирането на данните на инфлуенсърите също е важно. Номерата на последователите не са единствената точка от данни, която трябва да търсите. Степента на ангажираност е изключително важна – последователите не означават нищо, ако не харесват, коментират или споделят. Изкуственият интелект и инструментите за машинно обучение са налични за намиране на правилните влиятелни лица за вас, предлагани от редица платформи за влиятелен маркетинг.
Ключът не е да намерите най-голямото или най-популярното име в интернет. Всъщност вероятно не можете да си ги позволите.
Размерът няма значение
Когато хората мислят за върховете на рекламата, много умове се насочват към престижните рекламни карета на Super Bowl. Тази година рекламните слотове бяха пуснати за около 7 милиона долара, достигайки аудитория от 115 милиона зрители. Това са 7 милиона долара за голяма, широка аудитория в рамките на малък прозорец за един ден, като всички те са почти непроследими. Междувременно MrBeast има средно най-малко 120 милиона гледания на видеоклип в Youtube — и неговата цена е по-достъпна.
Американската технологична компания Honey, известно с разработването на разширение за браузър, което събира и автоматично прилага онлайн купони на уебсайтове за електронна търговия, имаше постоянно спонсорство с MrBeast. Със сделка за 3 милиона долара, Honey получи повече от 1 милиард гледания чрез съдържание на MrBeast, разпределено в множество видеоклипове. В един видеоклип MrBeast накара гостите да се състезават за пари в реплика на Шоколадовата фабрика на Willy Wonka - това съдържание все още съществува онлайн, все още има връзки към Honey и в момента има 246 милиона гледания.
Има скала за размера на инфлуенсърите и техния обхват. MrBeast се смята за мега инфлуенсър с над милион последователи. Има макро инфлуенсъри (над 500 000 влиятели), средни инфлуенсъри (близо до 100 000), микро инфлуенсъри (около 50 000) и нано инфлуенсъри (по-малко от 10 000). Въпреки че може да са с по-малък обхват, дори нано инфлуенсърите могат да се ангажират с малки общности, особено в местен мащаб.
Не всички инфлуенсъри могат да се докоснат до числата на MrBeast, но не това е важното — традиционната реклама стана неефективна и неефикасна, дори в социалните медии. Разбира се, бихте могли да платите пари, подобни на Super Bowl, за един пост в Instagram от Ким Кардашиян за 1,69 милиона долара. Но би било по-добре да имате текущи сделки с множество микро или нано инфлуенсъри с насочена кампания. За да получите най-доброто за вашия бизнес, независимо от големината ви, трябва да намерите правилните инфлуенсъри и правилната платформа, за да се докоснете до вашата потенциална клиентска база.
Време за влияние
Влизайки в маркетингова кампания с инфлуенсър, трябва да си поставите цели. Това за информираност за марката или за класиране в търсенето? Какви са вашите KPI и каква е очакваната ви ROI? Когато дойде време да работите с инфлуенсър, наистина трябва да разберете: какво продавате?
Продукти, които са визуално ангажиращи и осезаеми, са най-подходящи за платформи като TikTok или Instagram, особено ако търсите по-млада аудитория. Това не означава, че по-старите бизнес професионалисти не взаимодействат с инфлуенсъри. Ако сте B2B компания, предлагаща услуги за оптимизиране на продажбите, наличието на инфлуенсър на TikTok, който предоставя продукта ви на по-млади хора, няма да е полезно, но инфлуенсър на LinkedIn може да бъде от полза.
С разнообразие от ниши и пътища на ангажиране, данните ще ви насочат към правилния инфлуенсър за работата. Когато вземате това решение, доверете се на инстинкта си: Чувстват ли се автентични? Харесвате ли съдържанието, което правят? С по-малки бюджети не е нужно да се ангажирате с удължени договори, а с точните данни можете да намерите инфлуенсърите, с които искате да продължите да работите.
Какво следва?
С разрастването на индустрията расте и технологията. Изкуственият интелект и кампаниите, базирани на данни, ще продължат да разширяват възможностите на бизнеса да усъвършенства аудиторията и да наблюдава ангажираността. Тъй като пазаруването на живо продължава да се разпространява в САЩ, инфлуенсърите, които успеят да се ангажират с клиенти чрез потоци за пазаруване на живо, ще станат по-ефективни и по-ценни.
Платформите за социални медии ще продължат да се развиват, така че можем само да наблюдаваме как инфлуенсърите се адаптират към технологията. Независимо дали са виртуална реалност или метавселената, влиятелните лица ще намерят нови начини за свързване с публика и клиенти.
Източник: Тайлър Меткалф, основател и главен изпълнителен директор на Channel Op, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.