По-голяма видимост, повече посланици на марката

По-голяма видимост, повече посланици на марката

Посланиците на марката са от решаващо значение за повишаване на видимостта и доверието на вашата марка. Те влияят на мненията на потребителите и разширяват обхвата на вашата марка. Партньорството с високопоставени посланици обаче може да бъде скъпо. За щастие има бюджетни начини за ефективно привличане и ангажиране на посланиците на марката.

1. Насърчавайте защитата на клиентите

Използвайте нещо безценно, което вече е на една ръка разстояние: генерирано от потребителите съдържание (UGC). Това е изключително ефективно, главно защото потребителите често търсят отзиви, преди да направят покупка. 86% от потребителите се доверяват повече на марките, когато виждат съдържание от други потребители, в сравнение със само 12%, които са повлияни от традиционните промоции на инфлуенсъри. Освен това скорошно проучване установи, че UGC увеличава вероятността за покупка със 79%.

Вашите настоящи клиенти са естествени посланици. Насърчете ги да споделят положителния си опит онлайн чрез рецензии или публикации в социалните медии. Истинските одобрения от реални клиенти са невероятно убедителни. Предложете им награди като отстъпки, връщане на пари, изключителни сделки или полезни съвети. С правилните стимули можете да превърнете доволните клиенти в най-добрите си защитници. Разработете програма за препоръки, която е от полза за вас и тях в дългосрочен план.

2. Открийте и подкрепете нововъзникващи инфлуенсъри

Забелязваме промяна в начина, по който компаниите разпределят маркетинговите си бюджети към малки и микро инфлуенсъри, преди да се ангажират с по-големи имена. В TikTok, например, тези инфлуенсъри обикновено постигат 60% по-добра средна ангажираност и 20% по-високи проценти на конверсия при публикации на марки в сравнение с макро инфлуенсъри. Освен това, 82% от потребителите са по-склонни да действат по препоръка от микроинфлуенсър.

Използвайте социални инструменти за слушане, за да наблюдавате съответните хаштагове и да проследявате разговори. Тази стратегия помага да се идентифицират лица, които обичат вашата марка и биха могли да станат потенциални посланици. Не се колебайте да се обърнете към инфлуенсъри, които публикуват автентично и достоверно съдържание. Често тези инфлуенсъри ще увеличат последователите си с течение на времето и онези, които бъдат забелязани рано, може да си спомнят вашата марка, което потенциално води до икономически ефективни дългосрочни партньорства.

3. Внедрете партньорски програми с гъвкави модели на възнаграждение

Партньорският маркетинг е благоприятен за бюджета подход, при който инфлуенсъри популяризират вашите продукти в замяна на комисионна от продажбите, генерирани чрез техните препоръчани връзки. Партньорската мрежа ConvertSocial отчете 25% увеличение на продажбите през първото тримесечие на 2024 г. спрямо предходната година. Изберете партньорски маркетингови мрежи, които ви позволяват да персонализирате вашата партньорска програма, за да съответства на вашия бюджет и маркетингови цели, предлагайки гъвкавост при компенсиране и сътрудничество с инфлуенсъри. Последните данни показват, че 81% от марките вече използват партньорски маркетинг като част от стратегията си, което отразява нарастващото му значение. Инвестирането в партньорски маркетинг в дългосрочен план може да бъде стратегически ход за откриване на идеални посланици на марката.

В момента имате чудесна възможност да ускорите този процес. ConvertSocial работи върху проект, който предлага възможност за дългосрочни партньорства с влиятелни лица на базата на абонамент за съдържание. Това позволява на марките да осигурят текущи публикации от избран партньор, спестявайки както разходи, така и време, прекарано в търсене на нови посланици. Всичко в рамките на модела цена на действие (CPA).

4. Организирайте състезания и подаръци

Състезанията и подаръците са отлични за ангажиране на потенциални посланици и вашата по-широка аудитория. Като изисквате записи, които включват създаване или споделяне на съдържание за вашата марка, вие не само повишавате видимостта, но и идентифицирате ангажирани лица, които биха могли да бъдат потенциални посланици. Също така забелязвате кои части от съдържанието отговарят на нуждите на вашата марка. Това ускорява процеса на намиране на посланик на марката и ви позволява да спестите вашите ресурси. Например, добре проведен конкурс може да увеличи последователите ви в социалните медии с 34% в рамките на един месец.

5. Предлагайте прозрения и знания

Вместо да предлагате парична компенсация, помислете дали да предоставите на потенциални посланици ранен достъп до нови продукти или функции на услугата. Тези видове награди могат да привлекат ентусиасти, които искат да се ангажират с вашата марка, без да изискват значително предварително плащане. Организирайте ексклузивни преживявания на марката с кратък поглед зад кулисите или създайте онлайн общност за посланици, където ги помолете да предоставят обратна връзка. Създаването на тези уникални преживявания насърчава чувството за принадлежност и лоялност, което може да се превърне в дългосрочно застъпничество.

6. Използвайте застъпничеството на служителите

Вашите служители могат да бъдат ефективни посланици. Когато споделят положителен работен опит или фирмени продукти в личните си социални медии, това автентично повишава репутацията на вашата марка. Стартирайте програма за застъпничество на служителите, която подкрепя и възнаграждава служителите за споделяне на съдържание, свързано с марката. Това може да ви помогне да разширите органично обхвата си. Изследванията показват, че съдържанието, споделено от служителите, получава осем пъти по-голяма ангажираност от съдържанието, споделено чрез каналите на марката.

Набирането на посланици на марката не трябва да е скъпо. Като използвате креативни и стратегически подходи и използвате платформи като ConvertSocial за гъвкави партньорски споразумения, можете ефективно да изградите мрежа от посланици. Тези икономически ефективни стратегии помагат за минимизиране на финансовите рискове, като същевременно насърчават автентичните връзки между вашата марка и нейната аудитория, като в крайна сметка подкрепят растежа и повишават репутацията на вашата марка. Една добре планирана програма за посланици може да доведе до устойчив и мащабируем растеж на марката. Готови ли сте да започнете? Вашият следващ страхотен посланик на марката може да е само на едно кликване!

Източник: Ксана Ляпкова, изпълнителен директор на ConvertSocial, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                                          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ