Непредсказуемият пейзаж на 2025 г.
През 2024 г. фрагментираните закони за поверителност, нарастващата употреба на изкуствен интелект (AI) и несигурната финансова среда нарушиха все по-сложната маркетингова среда. Тъй като индустрията се насочва към 2025 г., последните изследвания на Forrester предполагат, че предстоят още 12 месеца на непредсказуемост и противоречия.
Едно очаквано противоречие, което може да предизвика маркетолозите, е как дори потребителите, които са съзнателни за поверителността си, вероятно ще се откажат от личните си данни за удобството на AI, в процент четири на 10, според Forrester. Въпреки това търговците трябва да останат настроени към бързо променящия се пейзаж на поверителността, който става все по-сложен при липсата на федерален закон за поверителността.
„Пейзажът на поверителността се променя бързо и 2025 г. няма да е по-различна. В САЩ не мисля, че ще видим значителни промени по отношение на новите регулации, но тъй като държавните регулатори прилагат по-нови закони за неприкосновеността на личния живот за първи път, ще има вълнообразни ефекти за търговците“, каза в имейл до Marketing Dive Стефани Лиу, старши анализатор в Forrester.
Прогнозите на Forrester за 2025 г. за B2C маркетинга и за потребителите оценяват ключовите тенденции за следващата година и прогнозират как маркетинговият пейзаж може да бъде повлиян.
Противоречивият потребител
Потребителят през 2025 г. се очаква да бъде пълен с противоречия. Например лоялността към марката се очаква да намалее с 25%, но използването на програмата за лоялност ще се увеличи. Тъй като цените на храните се покачват с 22% след пандемията, потребителите търсят да получат най-добрите сделки, когато и където могат. Използването на програма за лоялност е част от тази стратегия. Маркетолозите може да са в състояние да използват това в своя полза, тъй като тези програми не само предоставят ценни потребителски прозрения, но могат да накарат потребителите да мислят, че натрупват повече стойност, отколкото биха имали чрез ценово пазаруване.
„В близко бъдеще в САЩ ще видим признаци на икономическо облекчение (напр. лихвени проценти), но това не означава, че потребителят ще се възстанови бързо. Все още ще виждаме как потребителите се борят с най-важните неща от ежедневието, но за потребителите със средни до по-високи доходи ще започнем да виждаме повече разходи с по-големи артикули от билети“, каза Одри Чий-Рийд, главен анализатор във Forrester в имейл до Marketing Dive.
Освен това, според доклада се очаква потребителите да се придържат към социалните медии въпреки негативното отразяване. Всъщност се очаква използването на социални медии да нарасне с 10% през следващата година. Социалните платформи не само продължават да предоставят на потребителите забавление, но също така се превърнаха в дестинации за пазаруване, давайки възможност на търговците да взаимодействат с потребителите по време на всички етапи от процеса на покупка.
Автоматизираният главен маркетинг директор
Маркетолозите също са изправени пред несигурна и нестабилна 2025 г. Въпреки че не се очаква AI да намали броя на служителите, той все пак ще повлияе на това как търговците изпълняват задълженията си. Приблизително 25% от главните маркетингови директори ще трябва да кодифицират своите маркетингови операции поради AI.
Генеративният AI не е единствената част от технологията, която ще повлияе на търговците през следващата година, според Forrester. Маркетолозите също трябва да са подготвени за промени в поверителността, които могат да доведат до правни предизвикателства.
„AI ще играе голяма роля – някои очевидни за потребителите, но голяма част от тях няма да бъдат очевидни. За търговците голяма част от това ще бъде свързано с повишаване на ефективността. Същото може да се каже и за потребителите, тъй като компаниите създават изживявания, насочени към потребителите, които действително им помагат в задачите. Но за потребителите приемането ще бъде много по-спорадично и по-бавно по природа“, каза Чий-Рийд.
Въпреки че достигането до потребителите през следващата година може да изглежда предизвикателство, има поне едно светло място за търговците. Нововъзникващите спортни лиги, като пикълбол и крикет, ще се превърнат в приоритет за всеки пети бранд, инвестиращ в спонсорство за стрийминг. Тези по-нишови спортни лиги са особено ценни за марки, които искат да достигнат до по-млади потребители. Например, 20% от онлайн потребителите от милениялите и поколението Z проявяват интерес към Major League Pickleball, в сравнение със само 8% от потребителите от поколението X.
Източник: Сара Карлович за Marketing Dive
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.