10 бранд трика, които можете да научите от Тейлър Суифт

10 бранд трика, които можете да научите от Тейлър Суифт

Като бивш главен маркетингов директор идентифицирах 10 начина, по които Тейлър Суифт се свързва, контролира, слуша и преосмисля посланието си в съвременен контекст. И това може да предложи някои добри съвети за вашия собствен бизнес - страхотните марки чуват своите клиенти и генерират шум като част от стратегическото им ДНК, пише Нуала Уолш, поведенчески учен и главен изпълнителен директор на MindEquity, в статия за Inc. 

1. Разказвайте автентични истории

Подобно на Шинейд О'Конър, песните на Тейлър Суифт отразяват борби или несподелени романтични преживявания, което я прави по-човешка и по-близка. За да задълбочат връзката, опитните бизнеси могат да се съсредоточат върху разкази, които отразяват техните ценности и историите на техните клиенти. Например Dove изгради своята марка около позитивизма на тялото чрез своята кампания „Истинска красота“. 

2. Покажете своята личност

Позитивността, екстравертността и оптимизмът на Суифт катапултираха ангажираността на феновете и изградиха лоялна база. Нейната емпатия към феновете на концерти засилва още повече обожанието. Тя се грижи. Предприемаческите компании могат да създадат интересни идентичности – но е изключително важно да отстоявате нещо. Virgin и Tesla изградиха идентичност на марката около своите основатели, повишавайки доверието. Всички остават верни на себе си.

3. Контролирайте своя разказ

Суифт поддържа интереса със саморазкрития. Например, тя неутрализира враждата с Кание Уест, когато беше домакин на Saturday Night Live и в Instagram. Компаниите могат проактивно да управляват своя разказ, да адресират притесненията и да комуникират интелигентно. Когато реклама за iPad на Apple показа смачкване на традиционни инструменти и художествени инструменти, негативните реакции предизвикаха незабавно извинение от страна на компанията.

4. Поддържайте марката си

Личната марка на Суифт подобрява нейната професионална марка. Нейният призив се превърна в стратосферни продажби на албуми, разпродадени концерти и доходоносни одобрения с Diet Coke, Cover Girl, AT&T и Stella McCartney. Независимостта на Суифт беше очевидна, когато тя се бореше да запази правата върху своите песни. Този дух я кара да изглежда надеждна.

5. Възползвайте се от кръстосани промоции

Суифт си сътрудничи с други артисти, разширявайки обхвата си. Те включват Шон Мендес в ремикса на „Lover“ и Ед Шийрън и Фючър в „End Game“. Иновативните компании използват стратегически партньорства, за да се докоснат до нови клиентски бази и да подобрят видимостта. Apple и Nike създадоха Apple Watch Nike+, за да комбинират фитнес проследяване със стилен дизайн. По същия начин клиентите на Starbucks вече могат да запазват песни, чути в магазините, в своите плейлисти в Spotify.

6. Не пренебрегвайте иновациите

Тейлър Суифт пусна изненадващо албуми и промоции на различни платформи. Спортни събития като Ryder Cup и организации като NFL и NBA са приели интерактивни видеоклипове, разширена реалност и игрово съдържание. Потребителите очакват марките да възприемат нови технологии, инфлуенсър маркетинг и изживявания във виртуалната реалност.

7. Преоткрийте се по подходящ начин

Не остарявайте. Способността на Суифт да преоткрива себе си я поддържа винаги актуална в различните демографски групи. Особено за предприемачите неспособността да се адаптират може да доведе до преждевременна загуба на дял. Помислете за производителите на електрически превозни средства. Когато Netflix беше услуга за отдаване на DVD под наем, тя беше пионер в преминаването към онлайн стрийминг, което й позволи да доминира в цифровото забавление за определен период.

8. Смесете поведенчески данни

Певицата използва прозрения за данни, за да ръководи маркетинговите стратегии и да се настрои към предпочитаното от феновете съдържание. За B2B и B2C марки, вземащите решения, които наистина разбират нюансите и динамиката на поведенческите тенденции, са по-способни да приспособят ефективни предложения.

9. Персонализирайте изживяванията

Суифт предлага на публиката си ексклузивни издания на албуми и покани за събития. Всеки бизнес може да повиши лоялността по този начин. British Airways и Amazon предлагат на членовете достъп до изключителни отстъпки, клубни награди и ускорено обслужване. Днес AI може много повече.

10. Изградете общности

Подобно на "Little Monsters" на Лейди Гага, машината "Swiftie" продължава. Най-полезният урок тук може да се крие в начина, по който Тейлър Суифт насърчава общността, създавайки усещане за принадлежност и споделена идентичност – подкрепено от предложение за съотношение качество-цена в 3,5-часово шоу. Ето защо нейните социални медии могат да се похвалят с над 550 милиона последователи. С правилния микс социалните медии и хакатоните дават мащаб на марките.

Както обяснявам в моята книга Tune In: How to Make Smarter Decisions in a Noisy World, пише авторът на статията, лидерите, които се настройват към другите, печелят повече влияние и са по-следвани от тези, които не го правят. Само талант не е достатъчен. Имате нужда от личност, присъствие и смелост на убеждението, за да издържите изпитанието на времето. Чрез прилагането на тези стратегии бизнесите могат да култивират лоялна база по-бързо и да останат актуални за по-дълго време. 

Източник: Нуала Уолш, основател на MindEquity Consulting, за Inc.com. Нуала е поведенчески учен, лектор на TEDx, гостуващ сътрудник в Лондонското училище по икономика и автор на TUNE IN: How to Make Smarter Decisions In a Noisy World. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ