Германски политици се изпокараха за пола на Бог

Германски политици се изпокараха около темата от какъв род трябва да бъде думата „Бог”, пише „Шпигел”. Повод за спора стана интервю с министъра по семейните въпроси Кристина Шрьодер, в което тя каза, че думата „Бог” може да бъде както от мъжки, така и от среден род.
Повечето политици от Християндемократическия (ХДС) и Християнсоциалния (ХСС) съюзи изразиха рязко възмущение от свободната трактовка на германската граматика. Представителят на ХСС Норберт Хайс подчерта, че традиционно Бог се приема за баща на Христос и следователно не може да бъде от среден род.
Депутатът от Бундестага Щефан Мюлер нарече забележката на Шрьодер „неуместна”, особено поради факта, че е направена в навечерието на Рождество. Министърът на социалното развитие на Бавария Кристина Хадертхауер смята, че думите на Шрьодер могат да се обяснят с опит за политическа коректност. Повечето политици останаха на мнение, че „Бог” е и си остава в мъжки род (с определителен член der, вместо за среден род das), а Богородица трябва да бъде в женски род (die).
За Шрьодер се застъпиха единствено от хесенския отдел на ХДС. Местният политик Клаус-Петер Вилш напомни на критиците, че в немския език младенецът Иисус винаги е бил в среден род.
Самата Шрьодер обясни, че в интервюто са я питали как обяснява на детето си от какъв род е думата „Бог”. Отговаряйки, тя е мислила повече за дъщеря си, отколкото за възрастните, които може да я осъдят за разсъжденията й.
Според бившия баварски премиер и вицепрезидент на синода на евангелическата църква Гюнтер Бекщайн от теологическа гледна точка Шрьодер всъщност е права – Бог наистина е над половите определения. Той обаче добави, че лично на него такава трактовка не е емоционално близка, защото за него било важно да възприема Бог като отец, Иисус – като негов син, а Мария – като майка на Иисус.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.