Страда ли работното ви място от лошо лидерство?

Какво наистина е необходимо, за да вдъхновите хората днес? Със сигурност не са основаните на страх тактики, които лишават хората от радост.
Ако искате да сте ефективни в управлението на днешното работно място, трябва да разберете какво кара хората да работят – емоционално, психологически и човешки. Започнете, като избягвате тези три лоши и остарели лидерски навика, които все още са характерни за твърде много екипи.
Ръководителят има твърде много контрол върху решенията
Човек с лоши лидерски умения микроуправлява до последния детайл. В този случай работната среда може да стане задушаваща, защото шефът иска контрол върху всяко решение. Шефът с непреодолима нужда от контрол не вярва на екипа и не делегира. Няма място за групови дискусии или принос, защото стилът на управление е автократичен. На свой ред креативността и научаването на нови неща остават на заден план.
Ръководителят е недостъпен
Човешките същества са склонни да реагират негативно на всичко, което изглежда като заплаха. Това е в нашата природа. Когато мениджърите си мълчат и не могат да бъдат намерени за контакт, това кара хората да се чувстват сякаш работата им е изложена на риск. В резултата на това те се затварят в черупките си и преминат в стелт режим. Във всеки случай можете да се обзаложите, че ще се представят по-зле, а не по-добре. Ето защо достъпността – не само чисто физическата, но и тази под формата на открита и честа комуникация и редовна обратна връзка – трябва да бъде вкоренени в ежедневните навици на всеки мениджър. Това изпомпва страха и съмненията от атмосферата и освобождава членовете на екипа от умствените окови да се чудят дали трябва да актуализират своите автобиографии.
Ръководителят не слуша другите
Слушането се превърна в изгубено изкуство. Липсата на активно и уважително изслушване и двупосочна комуникация - изпращане без получаване - е ясен недостатък, който откривам в много мениджъри.
Може би защото те работят на висока скорост, опитвайки се да спазят крайните срокове и да постигнат целта си, и просто не отделят време да забавят темпото и наистина да слушат какво се случва около тях.
Това има потенциала да бъде рисковано, защото може да означава пропускане на жизненоважни сигнали, които влияят на представянето и дори на собствената им ефективност и кариерно израстване.
Мениджърите, които слушат и действат според обратната връзка, показват на служителите, че ги е грижа за тях.
…………..
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.