ТРАЙНА/// Култура на лошо лидерство

Работили ли сте някога в среда, в която имате чувството, че постоянно ходите по черупки от яйца? Среда, в която мнението ви не се зачита и цялата лидерска култура е базирана на страх и заплахи?
Ако служителите се чувстват стресирани, изтощени и дори физически неразположени (може би без дори да го осъзнават), може би е време да погледнете внимателно лидерската култура на вашето работно място.
Ето шест безпогрешни признака на култура на лошо лидерство:
Мениджърите управляват всяко малко нещо
Ако мениджърите искат да контролират всеки малък детайл от работата, никога не делегират и не се доверяват на членовете на екипа си да вземат решения, това е червен флаг. Когато лидерството е свързано изцяло с контрол, креативността и сътрудничеството страдат. Вместо да се чувстват ценени, служителите се чувстват като роботи, които просто изпълняват заповеди.
Соченото с пръсти е част от ежедневието
На токсично работно място, което е заложник на лоша лидерска култура, никой не поема отговорност. Вместо това хората бързо сочат другите с пръст и мислят как да прехвърлят вината. Ако служителите постоянно са в режим на избягване на обвинения, вместо да работят като екип, това е знак за по-дълбок културен проблем.
Има култура на недоверие
Чувствате ли, че не можете да се доверите напълно на вашите колеги или на вашия мениджър? На някои работни места политическите игри в офиса са толкова лоши, че хората създават съюзи, настройват служители един срещу друг и създават среда, оцеляването в която е ежедневна битка. Ако прозрачността и честността са рядкост и постоянно се съмнявате в намеренията на другите, това е огромен червен флаг.
Съществува фаворитизъм извън контрол
Забелязвали ли сте някога, че някои служители изглежда получават специално отношение – независимо дали става въпрос за повишения, бонуси или допълнителна почивка, докато други работят също толкова упорито (или по-усилено) и биват игнорирани? Когато служителите манипулират мениджърите, за да получат предимства, това създава несправедлива и демотивираща среда.
Служителите се третират като номера в отчет
Имате ли усещането, че ръководството се интересува само от производителността и печалбата, а не от хората, които вършат работата? Когато на служителите се гледа просто като на разход, а не като на ценни сътрудници, ще забележите голямо текучество, прегаряне и обща липса на ентусиазъм. Работно място, което наистина цени своите служители, инвестира в тяхното благосъстояние - не само в тяхната производителност.
Какво могат да направят служителите?
Ако сте служител и някои (или всички) от тези неща ви звучат познато, може би е време да обмислите следващия си ход. Можете ли да разрешите тези проблеми с лидерство? Има ли начин да защитите психичното си здраве, докато сте там? Ако отговорът е „не“, то може би е време да започнете да търсите работно място, където да се чувствате ценени.
……………….
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.