Втори бойкот срещу високите цени на храните в големите търговски вериги у нас

За днес е обявен втори бойкот на големите търговски вериги. Организаторите апелират потребителите да подкрепят малките магазини и българските производители, които, по думите им, "ежедневно биват мачкани от веригите".
7,9 милиона лева спад в оборота на търговските вериги – това е равносметката след бойкота от 13 февруари, предава БНР.
Правителството проведе извънредно заседание и набеляза и законодателни мерки срещу високите цени на храните.
"Очевидно има проблем във веригата на доставките и това се дължи на практики, които следва да бъдат установени от антимонополния орган, но също така и от органите по приходите. Нескончаемият брой посредници засяга както производителите, така и потребителите", коментира премиерът Росен Желязков.
Бившият омбудсман Мая Манолова каза, че заради бойкота кабинетът е обърнал на 180 градуса своята позиция спрямо търговските вериги в рамките на 2 дни.
"28,8% спад на търговския оборот на веригите. Това наистина е успех, който показа, че българските граждани повече няма да търпят, че те се събуждат, че не желаят повече да се поданици и ще се борят за правата си", коментира Манолова.
Депутатите трябва да се заемат незабавно с проектозаконите за ограничаване на търговските надценки на основните хранителни стоки. За това призоваха обществените организации, които организираха първия бойкот и обявиха втория за днес.
Репортерска проверка на БНР в пловдивски магазин показа, че тази сутрин купувачи има. Както при първия бойкот, така и днес се наблюдават немалко стоки на промоция и дори на половин цена. Пазаруващите тази сутрин са на мнение, че на фона на доходите цените на хранителните стоки са доста високи. Някои обаче признаха, че не са разбрали за втория бойкот. Други пък изразяват несъгласие с него. Но и подкрепящи, и неподкрепящи очакват реални действия от държавата.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |MEGGLE затваря производството си в България
Бизнес | Advertorial |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.