Обявиха втори бойкот срещу високите цени на храните

За втори бойкот на големите търговски вериги призоваха обществени организации и отчетоха успех от първата инициатива. Тази обща идея заявиха в националния пресклуб на БТА представители на обществените организации, които организираха първия бойкот на търговските вериги заради високите цени на хранителните стоки, който се осъществи 13 февруари. От организациите подчертаха, че предстоящият на 20 февруари бойкот не е срещу малките квартални магазинчета.
"Премиерът Росен Желязков призна, че бойкотът на магазините е повече от успешен, тъй като търговският оборот в този ден е бил с близо 30% по-малък, и обеща да предприеме законодателни промени за ограничаване на надценките и прекупвачите. Бойкотът победи не само хипермаркетите, но и властта, тъй като преди министрите обсъдиха чудовищните надценки и дискриминацията на българските потребители, които плащат много по-високи цени на хранителни продукти в сравнение с гражданите в Германия и в Австрия в същите търговски вериги", каза Велизар Енчев, член на инициативния комитет.
Той каза, че ще настояват да има защитени цени на определени продукти. По думите му, бойкотът на 20 февруари ще бъде по същото време, в което е обявен бойкот в Хърватия.
Организаторите призоваха и производителите да подкрепят бойкота на 20 февруари.
Спадът на оборота на търговските вериги може да се очаква да бъде с около 200 млн. лв., което е колосална печалба за тях, каза Емил Георгиев, председател на Федерацията на потребителите в България. По думите му, печалбата не остава в бюджета на България.
Включването ни в този протест е заради хората с нисък социален статус, които са най-потърпевши и са почти принудени да стигнат до ръба на оцеляването, каза Димитрина Русева от гражданската инициатива „Системата ни убива“.
Търсим устойчиви решения в диалог с обществото, бизнеса и политиците, необходим е реален дебат с всички заинтересовани страни, но представители на големите вериги обикновено отказват да участват в подобни форуми, каза Драга Попова от Националното сдружение за достъпна и качествена храна.
Гражданите показаха, че с един ден бойкот се постига успех и най-големият успех е извънредното заседание на правителството. Чухме признанието, че има проблем с цените на хранителните продукти, че има проблем с прекупвачите, проблем с надценките, които посредниците формират и които търговските вериги формират. Признанието на властта е, че пазарната икономика не е свещена крава, каза Мая Манолова, член на инициативния комитет.
Представителите на няколко организации на пенсионерите също заявиха подкрепата си за бойкотиране на големите търговски вериги.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Nissan ще намали производството на най-популярния си в САЩ джип
Компании |Бизнес перспективи: Кои компании могат да бъдат засегнати от митата за чипове
Бизнес |Времето: Слънчево с максимални температури до 24 градуса
България |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.