Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|"Формула 1" губи $100 млн. от бунтовете в Бахрейн

"Формула 1" също се оказа сред големите губещи от бунтовете в Близкия Изток. Очаква се компанията да загуби 100 млн. долара, заради отложения старт на Гранд При на Бахрейн. В понеделник принцът на страната отмени състезанието заради гражданските бунтове, обхванали столицата Манама през последните 10 дни.
Дванайсетте екипа на "Формула 1" ще трябва да спазят наказателните клаузи в договорите си със спонсорите за пропуснати състезания.
Отборите ще изгубят сумата от 40 млн. долара, изпускайки състезанието в Бахрейн, като „Ферари” ще е най-ощетен с 11 млн. долара загуба. Италианският екип получава повече от спонсорство отколкото всичките си конкуренти.
Най-големият спонсор на Гранд При на Бахрейн е националният авиопревозвач „Гълф Еър”, който плаща 6 млн. долара за правата за името на състезанието. Приходите от реклама по време на състезанията на „Формула 1” се получават от FOA (Администрацията на „Формула 1”), която също така прибира и таксите за домакинство.
Кралското семейство на Бахрейн плаща определените 34 млн. долара годишно, но изпълнителният директор на FOA, Бърни Екълстоун, отказа таксата, след като стана ясно, че Гранд При на Бахрейн няма да се провежда.
Екълстоун вече е предплатил да бъдат доставени тонове товари в Бахрейн за състезанието, което беше планирано за 13 март. Превозът им ще бъде пренасочен към Австралия, където ще се проведе първото състезание за сезона на 27 март.
Дори и да се успокои политическата обстановка, ще е трудно Бахрейн да домакинства етап от „Формула 1” по-късно тази година, тъй като календарът вече е препълнен с 20 състезания, което е рекорд в историята на „Формула 1”. Миналата година 44 хил. зрители платиха общо 14 млн. долара, за да проследят откриването на сезона на състезанието в Бахрейн.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Цитат на деня
Цитат на деня |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.