Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Доматите и краставиците родно производство – с 20% по-скъпи от миналата година

С около 20% са по-скъпи краставиците и доматите в сравнение с миналата година. Това заяви пред Нова телевизия Атанаска Минева, производител на домати.
По думите й първият български домат, който всеки момент масово ще започне да се бере, ще се продава за 3 лева на килограм на едро, а розовият домат ще се продава за около 4-5 лева.
„През 2015 г. с около 5-6 пъти беше намалена субсидията и хората не могат да си планират производството", твърди тя. „Три години взимахме помощи за качество на продукцията, с което оранжерийните производители си помагахме за отопление. Взимахме около 2000 лева на декар субсидия. През 2015 година ще вземем 500 лева", коментира производителят.
„Подпомагането се е увеличило с 5 пъти, всички производители на зеленчуци ще получат 5 пъти повече", твърди от своя страна заместник-министърът на земеделието и храните Васили Грудев.
„Първите български краставици са на пазара от близо месец, но цената е по-висока, защото сме орязани от субсидии и не можем да започнем производството по-рано", заяви Стоян Стоянов, който произвежда краставици.
„Оранжерийни домати и краставици няма в необходимите количества, защото тази пролет температурите са много ниски и трябва да се отопляват оранжериите. Не само марулите, но и други зеленчуци са с по-висока цена", коментира от своя страна Георги Камбуров, един от секретарите на Асоциацията на оранжерийните производители. Причината отчасти се дължи на високите разходи на производители, а отчасти на това, че част от производителите прекратиха дейността, обясни той.
„Пролетта беше изключително влажна, температурите бяха по-ниски и производството беше по-ниско, защото миналата пролет се стигна до изхвърляне на готова продукция", заяви заместник-министърът на земеделието и горите Васил Грудев.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |MEGGLE затваря производството си в България
Бизнес | Advertorial |7 от най-сладките клипчета с кучета
Маркетинг |Бизнес притча за Хронос и Кайрос
Маркетинг | Advertorial |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.