Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Nissan и Renault обявяват до дни преструктурирането на съюза си

Nissan и Renault ще обявят през следващите дни плановете си за своя преструктуриран алианс и финализирането на сделката, съобщиха на Ройтерс източници, запознати с въпроса. Това би сложило край на 10-месечните преговори помежду им, които на моменти бяха доста напрегнати.
Автопроизводителите обявиха рамково споразумение през февруари и се стремяха да финализират сделката още през март. Съгласно рамката японският автомобилен производител ще вземе до 15% от новото звено за електрически превозни средства на Renault, Ampere, докато Renault ще намали своя дял от 43% в Nissan.
Но този график се провали, когато висши ръководители на Nissan и някои директори оспориха подробни разпоредби на сделката и ползите и защитата на интелектуалната собственост на Nissan, съобщи Ройтерс.
Забавянето показва как последното напрежение на върха на японския автомобилен производител е усложнило стремежа да се изведат продължилите десетилетия отношения с Renault на по-равностойна основа. След като автомобилният производител изпадна в смут от отстраняването на бившия президент Карлос Гон, ръководителите на Nissan се опитаха да възстановят баланса на съюза, който той изгради.
Nissan работи за определяне на по-нисък праг за обещаната стратегическа инвестиция в подразделението за електрически превозни средства на Renault, Ampere, под максималната цел от 15%, обявена през февруари, посочиха двама от източниците. Размерът на неговия дял все още зависи от стойността на Ampere, но Nissan вероятно ще вземе по-малко от 10% от новото звено, каза един от тях.
Съобщението се очаква в близките дни, заявиха тримата източници на агенцията, пожелали анонимност.
"Nissan и Renault са ангажирани в конструктивни и продължаващи преговори. Ще направим своевременно изявление, когато споразуменията бъдат сключени", се казва в изявление на японския автомобилен производител.
От Renault отказаха коментар. Френският автомобилен производител заяви, че очаква да листне Ampere на първично публично предлагане през първата половина на 2024 г. Източници казаха, че единицата може да бъде оценена на до 10 милиарда евро (11,2 милиарда долара).
Притеснения за бъдещото IP
Renault иска да привлече повече инвеститори в Ampere, предвид огромните финансови ресурси, необходими за следващо поколение свързани автомобили. Младшият партньор на Nissan и Renault, Mitsubishi Motors, също посочи, че може да инвестира в компанията. Американският чипов гигант Qualcomm вече каза, че ще инвестира.
Но възможността за допълнителни партньори подчертва за Nissan необходимостта да защити своята интелектуална собственост при всяко бъдещо сътрудничество, съобщава Ройтерс.
Дискусиите са фокусирани върху това как да се справим с бъдещото IP - включително технология, която може би все още не съществува, каза един от хората. Говорител на Mitsubishi каза, че все още обмисля да инвестира в Ampere, но нищо не е решено.
В същото време бордът на Nissan разследва твърдение, че главният изпълнителен директор Макото Учида е извършвал наблюдение на тогавашния си заместник Ашвани Гупта, за да придобие влияние, за да го отстрани от компанията поради противопоставянето на Гупта на някои условия от новото партньорство с Renault, съобщава Ройтерс.
Гупта, който беше главен оперативен директор и се смяташе за кандидат за главен изпълнителен директор на Nissan, напусна Nissan в края на юни.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Цитат на деня
Цитат на деня |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.