Учени разчетоха древен ръкопис от Стария Завет

Експерти от САЩ и Израел използваха 3D-моделиране и рентген, за да дешифрират и последното парче от древноеврейски ръкопис от изгорялата израелска синагога Еин Геди, предава Би Би Си.
Свитъкът бе намерен през 1970 г. Той обаче е толкова крехък, че не може да бъде разгънат, без да бъде унищожен.
По ирония на съдбата в разчетения фрагмент се говори как правилно да бъде запален жертвен огън, за да не се разгневи старозаветният бог.
Ръкописът съдържа глави от старозаветната книга Левит и е създаден през 3-4 в. сл. Хр. Това е най-старото известно копие на библейския текст след ръкописите от Кумран, датирани между 250 г. пр. Хр и 68 г. сл. Хр.
Учените се надяват да използват 3D-моделирането и за други също толкова крехки древни ръкописи, които досега не е можело да бъдат разчетени.
.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Лекари имплантираха най-малкото изкуствено сърце в света на 7-годишно дете
Наука и Здраве |Алтернативни инвестиции: Как работи пиратската борса в Сомалия?
Любопитно |Украйна удължи с още три месеца военното положение и мобилизацията
Свят |Бизнес перспективи: Ядрените планове на Европа остават на заден план заради скок при зелената енергия
Енергетика |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.