Повече разходи за българските превозвачи след реформата в сектора

„Наистина това, което се случи в Брюксел вчера, не удовлетворява българската страна, но има и успехи, като най-сериозният, който можем да отчетем е, че няма да се прибира превозното средство на всеки 4 седмици”, коментира пред bTV председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев.
Общата позиция на транспортните министри в Брюксел предвижда водачите на камиони да нямат право да спят в шофьорските кабини на територията на целия Европейски съюз. Те ще трябва да правят и почивка минимум от пет дни между три серии превози в друга държава за седмица. И въпреки че облекчението на регламента за 4-те седмици се счита за успех за България, той все пак е предпоставка за генериране на загуби. Това на практика ще задължи българските водачи да оставят камионите си на платен паркинг и да пътуват от Централна Европа към България, което предполага разход не само на време, но и на пари.
„Икономическа логика няма никаква. Търсят се някакви социални мотиви за това решение, но всъщност няма нищо социално в това един шофьор да пътува хиляди километри да се върне в България, да почива тук 45 часа, след което отново да се върне в Западна Европа”, посочи Мадлен Кавръкова, която е правен съветник към Съюза на превозвачите в България.
„Ако един превозвач с пет камиона оперира в ЕС, на всеки 4 седмици водачите му трябва да се прибират в България. Той ще трябва да организира първо камионът да бъде близо до летище, да бъде по възможност празен, а това не винаги е възможно. Оттам нататък този камион като е на паркинг, той генерира разход от 50-100 евро на ден, трябва шофьорът да се придвижи от паркинга до летище, после да пристигне до София. Ако е от Варна, от София трябва да стигне до Варна и чак тогава да започне да почива 45 часа. 4-5 дни този камион ще бъде извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията”, добави Йордан Арабаджиев.
Според експертите българските превозвачи не са желани в Западна Европа, тъй като са конкурентноспособни, работят добре, на добри цени и имат нов автопарк.
Недоволни от договореното в Брюксел останаха и други страни в Европа, сред които Унгария, Полша, Литва, Латвия, Ирландия и Малта.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Съдят Google за 5 млрд. паунда заради злоупотреба с „почти пълно господство“ в интернет търсенето
Технологии |Световното производство и потребление на вино се сринаха до най-ниските си нива от 1961 година
Бизнес |Урсула фон дер Лайен: Западът, какъвто го познавахме, вече не съществува
ЕС |Акциите на малка медийна група скочиха с 350%, след като синът и снахата на Тръмп инвестираха в компанията
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.