Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Защо да купиш електромобил в Китай е с 58% по-евтино отколкото в Европа?

Средната цена на електрическите автомобили, продавани в Европа през 2019 г., е била с 58% по-висока от цената на този тип модели на китайския пазар, сочат данни от проучване, подготвено от Jato Dynamics. Причината за тази разлика се крие в комбинация от фактори, даваща възможност на Китай да произвежда и продава такива коли на много по-ниска цена на потребителя, информира испанското икономическо издание eleconomista.es.
Според проучването помощта, стартирана от китайското правителство е насърчила закупуването на превозни средства с "нулеви емисии". В този смисъл европейските и американските потребители са похарчили средно с 58% и 52% повече за покупката на електрическа кола миналата година, отколкото китайските клиенти. Освен това, на пазара в Китай има до 138 различни модела с "нулеви емисии", докато в Европа има около 60, а в САЩ само 17 автомобила.
От друга страна, разходите за труд в Китай са по-ниски, което позволява на страната да произвежда стоки, подобни на тези в Европа и САЩ на много по-ниска цена. Пречките пред международната търговия и регулирането на качеството, обаче, пречат на Китай да продава тези евтини автомобили на пазари като Европа или САЩ, се посочва в доклада.
За разлика от ЕС, където се налагат предимно висок клас електрически превозни средства, Китай се фокусира върху достъпни модели и в резултат на това постигна по-силни продажби, което позволи на индустрията да расте с по-бързи темпове. Големият брой точки за бързо зареждане в азиатската държава и пречките за закупуване на горивни модели са други причини, довели до доминиращата позиция на Китай - през 2019 г. 53% от електрическите автомобили, продавани в света, са били в Китай, 24,2% в Европа и 18,2% в САЩ и Канада, отбелязва в доклада си Jato Dynamics.
Европейският пазар на електромобили обаче започва да набира скорост благодарение на увеличената държавна помощ и необходимостта от спазване на новите разпоредби за емисиите на въглероден диоксид (CO2). Само между януари и август 2020 г. китайският пазар на електрически автомобили съставлява 42% от общите продажби в световен мащаб, докато Европа е с 36,8%, а Северна Америка със 17 7%.
Източник: eleconomista.es
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Heineken надмина прогнозите за продажби за първото тримесечие
Свят |Англия пуска 1600 км затворени за ремонт основни пътища, за да избегне задръствания за празниците
Свят |PwC спира работа в повече от дузина държави
Компании |Вашингтон спря финансирането на 139 чуждестранни програми за 215 млн. долара, сред които и в България
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.