Официално: Honda и Nissan започват преговори за сливане

Официално: Honda и Nissan започват преговори за сливане

Японските автомобилни гиганти Nissan и Honda обявиха, че са започнали официални преговори за сливане, което ще създаде третия по продажби автомобилен производител в света, предаде Си Ен Би Си.

На пресконференция в понеделник главният изпълнителен директор на Honda Тошихиро Мибе каза, че компаниите се нуждаят от по-голям мащаб, за да се конкурират в разработването на нови технологии в сферите на електрическите превозни средства и интелигентното шофиране. Бизнес интеграцията ще даде на компаниите „предимство, което няма да е възможно при настоящата рамка за сътрудничество“, каза Мибе.

Сделката ще има за цел споделяне на информация и ресурси, но ще защити и двете марки, каза той.

Ще бъде създадена холдингова фирмаа като компания-майка както на Honda, така и на Nissan. Тя ще бъде регистрирана на фондовата борса в Токио. По-голямата Honda ще номинира повечето от членовете на борда на интегрираното дружество. Обединената група има потенциала да осигури приходи от 30 трилиона йени (191,4 милиарда долара) и оперативна печалба от над 3 трилиона йени, каза той.

Предвижда се обсъжданията да приключат през юни 2025 г.

На стратегическия партньор на Nissan – Mitsubishi беше предложен шанс да се присъедини към новата група, като компанията ще вземе решение до края на януари 2025 г.

Информация за потенциалното сливане беше съобщена за първи път на 17 декември от японския вестник „Никей“.

И двете компании се борят с интензивна глобална конкуренция на пазара на електрически превозни средства от Tesla и BYD.

Акциите на Nissan скочиха след първоначалния доклад. Анализаторите твърдят, че потенциалното обвързване е резултат от лошото финансово представяне на компанията и от преструктурирането на дългогодишното ѝ партньорство с френската Renault.

В последните си тримесечни резултати Nissan заяви, че ще съкрати 9000 работни места и ще намали глобалния производствен капацитет с една пета.

Автомобилният производител „има затруднения на пазара, изпитва затруднения у дома, няма правилната продуктова гама“, каза пред Си Ен Би Си миналата седмица Питър Уелс, професор по бизнес и устойчивост в Центъра за изследване на автомобилната индустрия на Cardiff Business School.

„Има толкова много предупредителни знаци, толкова много червени знамена около Nissan в момента, че нещо трябва да се случи. Друг е въпросът дали това е отговорът“, добави Уелс.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ