Автомобилният производител, който „краде“ клиенти на Tesla

Автомобилният производител, който „краде“ клиенти на Tesla

Производителят на електромобили Lucid Motors вижда светлина в края на тунела, като причината може да са бившите купувачи на Tesla.

Вторият модел на базираната в Калифорния компания – Gravity SUV, вече е в продажба, като доставките до по-широк кръг клиенти започват през април.

Временният главен изпълнителен директор Марк Винтерхоф посочи, че има нови купувачи, които идват както за SUV Gravity, така и за седана Air, защото клиентите търсят алтернатива на Tesla.

„Определено“, каза Уинтъроф, когато беше попитан дали повече собственици на Tesla заменят своите превозни средства за Lucid EV. YahooFinance разговаря с Уинтъроф след събитие, посветено на Gravity, в шоурума на компанията в Ню Йорк.

„Купувачите на Tesla винаги са били източник на продажби за нас, защото вече са свикнали да използват електрически задвижвания и търсят възможност да имат нещо друго, нещо по-добро“, каза той. „И сега, с последните промени, очевидно от началото на годината, виждаме ясен прилив на интерес към Lucid от страна на купувачите на Tesla, защото те търсят друга опция“, добави Уинтъроф.

Той намекна и за проблемите, с които Tesla се сблъсква напоследък. В допълнение към по-бавните от очакваното нови продажби на Model Y, сериозната подкрепа на главния изпълнителен директор Илон Мъск за президента на САЩ Доналд Тръмп и ролята му в Департамента за правителствена ефективност (DOGE) на Белия дом също имат своята цена – отчуждението на клиентската база на Tesla.

Уинтъроф каза, че някои клиенти са заменили Tesla Model 3s за луксозния Air седан на Lucid, който в някои случаи струва два пъти повече.

Gravity може да има още по-силен пазарен ефект, тъй като седанът Air винаги е бил разглеждан като нишов продукт, а не като масов автомобил.

"Американците искат да имат SUV. Това е типичната американска кола, с размерите на пикап. Това е много по-голям адресируем пазар за нас и следователно има много по-голямо търсене", каза Уинтъроф за Gravity.

Ако всичко върви добре, Lucid се стреми да произведе 20 000 превозни средства до края на годината и дори на това ниво Уинтъроф очаква Gravity да бъде ограничено по-скоро в предлагането, отколкото в търсенето.

Макар че Уинтъроф оптимист, трябва да се отбележи, че най-евтината версия на Gravity ще се продава на цена от доста солидни $79 900, точно под тавана на цената за федералния данъчен кредит за EV.

Това, което също ще повлияе на продажбите, е конкуренцията от автомобили подобни на Model X на Tesla – модели на Cadillac, като Vistiq и Escalade IQ; и дори хибридни модели и такива с двигатели с вътрешно горене от немските луксозни марки BMW, Audi и Mercedes.

Lucid има един трик в ръкава си в сравнение с чуждестранните конкуренти: всичките му превозни средства се произвеждат в Аризона и по този начин са имунизирани срещу митата от 25% на президента Тръмп върху чуждестранни автомобили.

И това не важи само за колите –  ключовите компоненти на задвижването също се произвеждат в САЩ, дори ако някои части като клетките за батерии се внасят от другаде.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ