Отзад напред - нова мода в бизнеса

В Nau, новосъздадена верига магазини за дрехи, правят всичко наопаки. Създават уебсайта си още преди да са отворили и един магазин, насърчават хората да купуват по-малко и се маркетират, без да говорят за себе си. Въпреки че още е рано да се каже дали този експеримент в търговията на дребно ще бъде успешен, изпълнителният директор на Nau Крис ван Дайк обяснява повече за този бизнес експеримент.
- Господин Ван Дайк, Nau прилага доста различни от обичайните практики в търговията. Например вашите магазини за дрехи са наполовина от традиционните. Защо действате така?
- Повечето търговци най-напред създават магазините и след това се опитват да преминат към търговия чрез интернет. Това е нормално, ако гледате на онлайн търговията като на допълнителен маркетингов инструмент. Ние изграждаме бизнеса си отзад напред, за да се насочим към съвременните потребители, които с удоволствие пазаруват в интернет. Първо създадохме електронния магазин. И тъй като потребителите не могат да преценят качеството на дрехите по интернет, създадохме и реалните магазини. Клиентите идват, докосват материите, пробват, виждат цветовете. По същество обаче това също е онлайн търговия. Купувачът отива до компютъра и подава заявка, все едно си седи вкъщи. В магазина той получава отстъпка и безплатна доставка на покупките.
- Вашата компания поема риск, като залага на недоказан модел. Може ли друг търговец да научи нещо от Nau?
- Всяка компания може да спечели от автентичността. Това е значително предимство при изграждане на бранда. Автентичността означава, че ако клиентът реши да погледне по-надълбоко, например в годишните отчети или публикации за компанията, всичко ще бъде в подкрепа на декларираната фирмена политика. Няма скрити противоречия. Например, за нас устойчивост означава намаляване на потреблението. Затова нашите дрехи са предназначени за всички сезони и множество цели. Считаме, че компенсираме намаленото потребление, като привличаме нови лоялни клиенти.
- По какъв начин вашите маркетингови дейности засилват усещането на потребителите за автентичност?
- Месеци преди да продадем и една тениска, се представихме в блоговете. Времето на хвърляне на реклами към потребителите за изграждане на брандове е отдавна отминало. Това важи, независимо какво продавате. Във всеки бизнес има елементи на проектиране и инженеринг, които увличат потребителите и те искат да изразят себе си в диалог с компанията.
Андрю Конъл, Harvard Business Review.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Блумбърг: САЩ смекчават исканията си към Украйна в преговорите за сделката за минерали
Бизнес |Бизнес перспективи: Балкански еднорози - колко са стартъпите с оценка от над $1 млрд. в региона?
Компании |Пощите на Хонконг спират доставката на пратки в САЩ
Бизнес |Кой "за", кой "против": коментарите на политиците преди вота на недоверие
Политика |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Цитат на деня
Цитат на деня |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.