В очакване на забраната на TikTok американците се насочват към нови приложения. Те отново са китайски

В очакване на забраната на TikTok американците се насочват към нови приложения. Те отново са китайски

Двойка произведени в Китай приложения – Xiaohongshu и Lemon8, заеха първите две позиции в списъка с най-теглените приложения в AppStore на Apple САЩ, докато потребителите търсят алтернативи на TikTok преди предстоящата забрана, пише Блумбърг.

TikTok на ByteDance Ltd. е изправен пред краен срок до 19 януари, за да намери купувач от САЩ, ако иска да продължи да работи в страната, а Върховният съд сигнализира, че е малко вероятно да се противопостави на закона, налагащ това условие. Освен промяна в политиката от страна на новоизбрания президент Доналд Тръмп или от китайската компания ByteDance,  която е собственик на приложението, TikTok ще бъде забранен в САЩ. Това накара много американци да започнат да търсят алтернативи.

Xiaohongshu е най-близкият аналог на Instagram в Китай, съчетаващ споделяне на снимки, видеоклипове, включително и нарастващ фокус върху електронната търговия на живо. Тази седмица Xiaohongshu се превърна в най-тегленото безплатно приложение за iOS и за първи път се изкачи до топ 10 в магазина Google Play на Alphabet Inc. Много нови потребители определиха себе си като „бежанци от TikTok“, когато се присъединиха.

Започнал през 2013 г. в Шанхай, Xiaohongshu се използва широко от китайскоговорящите общности в чужбина и също така има версия на английски език. Популярността на приложението, чието име се превежда като „Малка червена книга“, сред китайските социални мрежи подтикна създаването на алтернативи като Lemon8 – конкурент с подобен дизайн, създаден от ByteDance. Изтеглянията на Lemon8 в iOS и Android се утроиха миналата седмица, според данни на Sensor Tower, и за кратко то беше най-изтегляното безплатно приложение за iPhone в понеделник.

„Тези, които се възползват от трафика от предстоящата забраната на TikTok, все още са китайски приложения“, написа управляващият директор на GSR Ventures Алън Жу в WeChat.

Тази седмица в Xiaohongshu се появи поток от ново англоезично съдържание и потребители, а хаштагът #tiktokrefugee събра повече от 25 милиона гледания.

В един популярен видеоклип създател призова всички мигранти от TikTok да се преместят в Xiaohongshu и казва, че вече се настанява добре в новото приложение. Друг използва ИИ преводач, за да запише съобщение на мандарин и да каже, че „американците подкрепят китайски повече, отколкото си мислите“. Други новодошли се шегуваха как ще им липсва техният „китайски шпионин“, когато TikTok спре работа в САЩ, предизвиквайки съчувствени коментари от китайски потребители.

Заедно с базираната в Пекин ByteDance, Xiaohongshu е един от малкото големи китайски интернет еднорози, които все още не са направили дебют на борсата. Подкрепено от Alibaba Group Holding Ltd. и Hongshan, приложението беше на път да удвои нетната печалба до над 1 млрд. долара през 2024 г., съобщи Блумбърг.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ