Пет професии, които скоро ще се появят в Метавселената
Работата в метавселената вече не е далечно бъдеще, в нея започват да се появяват нови професии. Нещо повече - почти половината от американците, анкетирани от YouGov (44%), искат да работят в метавселената.
Какви проблеми ще решават специалистите от метавселената и как ще адаптират във виртуалното пространство нещата от ежедневието ни? На хоризонта вече се очертават новите специалности във виртуалния пазар на труда.
1. Архитект на виртуална реалност
Архитектът на виртуална реалност е специалист, който проектира дигитално пространство и създава „живот“ в него в детайли. Например, той ще измисля къде ще живеят хората, в коя епоха, на какви планети. Освен това ще проектира ландшафта и архитектурата на този измислен свят.
Един VR архитект трябва да владее 3D моделиране, графичен и звуков дизайн. И също така да познава основите на психологията - това ще му помогне да разбере как цифровото пространство влияе на потребителите и да го адаптира по-добре.
В същото време уменията на такъв архитект ще бъдат полезни не само в метавселената. Все по-често те се използват в образованието, дизайна и архитектурата. Следователно професията ще бъде актуална независимо от бъдещето на виртуалните светове.
2. Мениджър на общности
Марките навлизат в метавселената, както и в офлайн реалността. И те ще имат нужда от аудитория, а също и от сплотена общност. Мениджърът на общността или още комюнити мениджър управлява общности - групи от хора с общи интереси, обединени около продукт, марка или идея и ще запази тази си роля и в новата среда. Той ще стане връзката между продукта и потребителите в метавселената.
Специалистът ще отговаря не само за привличането на нови хора в общността, но и за виртуални събития. И благодарение на неограничените възможности на метавселената, той ще може да въплъщава идеи, които не са налични в реалния свят. Например, да организира продуктова презентация в Марианската падина или пък модно ревю на повърхността на звезда.
3. Художници и автори на виртуални обекти
Снимка: Shutterstock
С развитието на метавселената се развива и сферата на NFT. Всеки уникален цифров артикул може да се продава на NFT пазара. В този случай купувачите получават не самите произведения, а цифрови сертификати във вид на жетони, потвърждаващи притежанието на артикула. С NTF можете да монетизирате музикално изображение, видео, текст или 3D модел.
Дизайнерите, работещи с виртуална реалност, все по-често получават заявки да проектират елементи за метавселената. Те изпълват обектите с познати детайли, но го правят по свой начин и в дигитална версия на реалността. Така метавселената става реална и всеки потребител на теория ще може да повтори стаята и любимите си домакински предмети във виртуална форма.
Художниците ще могат да създават цели колекции от мебели или дрехи в метавселените. Известни компании и проекти вече го правят: JAY-Z, Sotheby's, Binance US, Adidas, Manchester City Football Club.
4. Геймъри на блокчейн
С нарастващата популярност на криптовалутите, игрите с модела Play-to-Earn станаха все по-търсени. В тях геймърите печелят, докато играят и могат да теглят пари в еквивалента на криптовалута или NFT.
Геймърите ще заемат отделно място в метавселената - например, както в ролевата игра в стил киберпънк Neon District. В тази игра можете да създавате и продавате артикули като NFT продукт. Наскоро играчът Алекс Амсел купи уникален актив на търга на играта - цифровия жетон на първия бос на играта "Бауса" за $25 000. Благодарение на това той стана един от най-богатите колекционери. В бъдеще игрите ще бъдат пълноценна професия, както и източник на доходи.
5. Артисти и изпълнители на живо
Пандемията предизвика вълна от популярност на виртуалните концерти. Една от първите онлайн звезди беше Травис Скот. През 2020 г. рапърът изнесе свой концерт в играта Fortnite, като спечели $20 млн.
Ариана Гранде също изпробва новия формат: през октомври 2021 г. певицата събра публика от 78 милиона слушатели.
Тук ще намерят своята ниша и други артисти – диджеи, стриймъри, стендъп комедианти, актьори и режисьори. Хостването на събития в метавселената има своите предимства - можете бързо да промените декорите на сцената или да създадете нереалистични ефекти, увеличавайки въздействието на случващото се върху зрителя.
По материали от чуждия печат
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.