Печалбата на Alphabet отговори на очакванията, приходите от реклами в YouTube разочароваха
Компанията майка на Google - Alphabet отчете резултати за второто тримесечие след края на борсовата търговия във вторник, които бяха в съответствие с прогнозите на анализаторите за приходите и печалбите, предаде Си Ен Би Си.
Рекламните приходи от Yotube обаче не отговориха на очакванията и акциите на Alphabet поевтиняха с около 2% в търговията след края на борсовата сесия.
Компанията отчете печалба на акция от 1,89 долара при приходи от 84,74 млрд. долара, докато прогнозите бяха за печалба на акция от 1,84 долара при приходи от 84,19 млрд. долара, според оценките на анализатори, анкетирани от LSEG.
Приходите на Alphabet са се увеличили с 14% на годишна база, движени от бизнеса с търсене, както и от облачните услуги, които за първи път надхвърлиха 10 млрд. долара тримесечни приходи и 1 млрд. долара оперативна печалба.
Компанията отчете приходи от реклами от 64,62 милиарда долара - спрямо 58,14 милиарда долара миналата година, което показва, че рекламният бизнес на Google продължава да расте, макар и с по-бавни темпове, отколкото през първото тримесечие, след като нарастващата инфлация и лихвените проценти затегнаха маркетинговите бюджети през 2022 и 2023 г.
Въпреки че приходите от реклами в YouTube не отговарят на прогнозите, те все пак са нараснали до 8,66 милиарда долара в сравнение със 7,66 милиарда долара през тримесечието отпреди година. Прогнозата бе за приходи от 8,93 млрд. долара, според StreetAccount.
Въпреки че е най-голямата видео платформа в света, Youtube е изправена пред нарастваща конкуренция от платформи като TikTok.
Нетната печалба се е увеличила до 23,6 милиарда долара в сравнение с 18,4 милиарда долара през същото тримесечие на миналата година.
Отделът „Други залози“ на Alphabet, който включва нейната компания за самоуправляващи се автомобили Waymo, донесе 365 млн. долара, спрямо 285 млн. долара преди година. Финансовият директор Рут Порат обяви по време на конферентния разговор за финансовия отчет на компанията, че Alphabet се ангажира с нова многогодишна инвестиция от 5 млрд. долара в Waymo.
Главният изпълнителен директор Сундар Пичай каза по време на разговора, че Waymo сега прави 50 000 седмични платени обществени пътувания, предимно в Сан Франциско и Финикс.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.