Microsoft и OpenAI подозират DeepSeek в кражба на данни

Microsoft и OpenAI подозират, че DeepSeek не просто се е възползвал от резултатите на други езикови модели, но се е занимавал с кражба на данни. Както съобщава Bloomberg, позовавайки се на свои източници, разработчикът на ChatGPT и неговият основен акционер вече са започнали вътрешно разследване по въпроса.
Според източниците на агенцията миналата есен експерти по сигурността на Microsoft са забелязали как хора, които може да са свързани с DeepSeek, използват интерфейса за приложно програмиране (API) на OpenAI, за да извличат големи количества данни от ChatGPT.
OpenAI позволява на трети страни да вграждат нейните езикови модели в собствените си приложения чрез API. За целта обаче трябва да плати лицензионна такса на OpenAI. Microsoft предполага, че хората, свързани с китайския стартъп, са решили да не плащат, за да използват езиковия модел на OpenAI, а просто са откраднали данните, за да ги използват за обучение на свой собствен модел, пише агенцията.
На 20 януари DeepSeek представи своя модел за изкуствен интелект R1. Компанията твърди, че е успяла да създаде модел, който по нищо не отстъпва на западните конкуренти, като същевременно е похарчила само 6 млн. долара за обучението му - многократно по-малко от OpenAI. В понеделник, 27 януари, това предизвика срив в цените на акциите на американските технологични компании, свързани с разработването на изкуствен интелект. Ден по-късно инвеститорите в тези компании започнаха да се възстановяват от спада на фона на твърденията на анализаторите, че китайският стартъп очевидно е използвал работата на други разработчици, което означава, че посочените от DeepSeek данни за разходите са сериозно занижени.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Бизнес перспективи: Кои компании могат да бъдат засегнати от митата за чипове
Бизнес |Времето: Слънчево с максимални температури до 24 градуса
България |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.