Meta заплашва да блокира достъпа на канадците до новинарско съдържание във Facebook
Американският технологичен гигант Meta предупреди, че може да блокира споделянето на новинарско съдържание във Facebook в Канада поради опасения относно законодателството, което би принудило цифровите платформи да плащат за новинарските издания, пише Ройтерс.
Законът за онлайн новините, представен през април, включва правила, които да принудят платформи като Facebook на Meta и Google на Alphabet да договарят търговски сделки и да плащат на създателите на новини за тяхното съдържание. Подобно законодателство бе прието в Австралия миналата година.
Законодателството се разглежда в парламентарна комисия, като американските компании за социални мрежи споделят, че не са били поканени да споделят опасенията си пред нея.
„Вярваме, че Законът за онлайн новините представя погрешно връзката между платформите и създателите на новини и призоваваме правителството да преразгледа подхода си“, посочи в публикация в блог Марк Динсдейл, ръководител на медийните партньорства в Meta Canada,
„На фона на неблагоприятното законодателство, основано на погрешни предположения, които се противопоставят на логиката на това как работи Facebook, ние вярваме, че е важно да бъдем прозрачни относно възможността да бъдем принудени да преразгледаме разрешаването на споделяне на новинарско съдържание в Канада“, добави Динсдейл.
Канадският министър на културното наследство Пабло Родригес, който представи законопроекта, каза в изявление, че правителството продължава да води „конструктивни разговори“ с Facebook.
„Всичко, което искаме от технологичните гиганти като Facebook, е да договорят справедливи сделки с новинарските издания, когато печелят от тяхната работа“, каза Родригес в изявление, изпратено по имейл.
Законодателството предлага дигиталните платформи, които разчитат на „дисбаланс при договаряне“ с новинарския бизнес, измерен чрез показатели като глобалните приходи на компанията, да сключват справедливи сделки, които след това ще бъдат оценени от регулатор.
Динсдейл каза, че новинарското съдържание не привлича потребители към Facebook и не носи значителни приходи на компанията.
Когато Австралия предложи законодателство, принуждаващо технологичните да плащат на местни медии за новинарско съдържание, Google заплаши да затвори своята австралийска търсачка, докато Facebook отразя достъпа до съдържание от трети страни от австралийските акаунти за повече от седмица.
В крайна сметка и двете фирми сключиха сделки с австралийски медийни компании, след като бяха предложени поредица от изменения в законодателството.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.