Зукърбърг: Социалните мрежи са за изграждане на връзки, не за консумация на съдържание
Макар че Марк Зукърбърг прекарва по-голямата част от дните си в социалните мрежи, няма да го видите да си губи времето с безразборно скролване в Instagram Reels, пише Си Ен Би Си.
Това се дължи на факта, че според Зукърбърг най-добрата употреба на социалните мрежи е за комуникация. В скорошен епизод на подкаста Joe Rogan Experience главният изпълнителен директор на Meta заяви, че смята, че платформи като Facebook, Instagram и Twitter могат да бъдат полезни за благосъстоянието на потребителите, най-вече когато се ползват за осъществяване на връзка с други хора.
„Ако просто седите там и консумирате съдържание, това не е непременно нещо лошо, но обикновено не е свързано с положителни ползи от активното ангажиране или изграждането на взаимоотношения“, коментира милиардерът.
Зукърбърг не е единственият, който обезкуражава този вид прекомерна консумация на съдържание в социалните мрежи. Изследванията показват, че прекомерното използване на социални мрежи може да доведе до депресия и тревожност сред някои потребители. Експертите също така казват, че това е вярно само в случаите, когато хората ползват социалните мрежи само за безцелно превъртане на постове, вместо да взаимодействат с другите.
„Рутинното използване на социални мрежи“, като например ежедневно отговаряне на съдържание, което другите споделят, е свързано с положителен ефект върху социалното благополучие и психично здраве, показва проучване от 2019 г., проведено от изследователи от Харвардския университет.
Обратното обаче става вярно, когато хората развият твърде голяма зависимост от социалните мрежи или нездравословна емоционална връзка.
Ако хората „проверяват приложенията прекомерно от страх да не пропуснат нещо, да бъдат разочаровани или да се чувстват откъснати от приятели, когато не са влезли в социалните мрежи“, тогава това може да има пагубен ефект върху тяхното здраве, казва Месфин Ауок Бекалу, един от автори на изследването.
По тази причина Зукърбърг твърди, че целта му за Facebook и предстоящата метавселена не е да накара хората да прекарват повече време в интернет, а да направи това време по-ангажиращо и интерактивно.
„Не искам непременно хората да прекарват повече време пред компютри“, каза той. „Просто искам времето, което хората прекарват пред екраните, да бъде по-добро“.
Разбира се, Зукърбърг често е критикуван именно по тази тема, като критиците твърдят, че Facebook и Instagram са „пристрастяващи“ и вредни, особено за тийнейджъри и деца. Платформите се опитаха да противодействат на тези аргументи, като пуснаха функции, измерващи времето, което потребителите прекарват в приложенията на социалните мрежи, като същевременно ги подканват да заглушат известията или дори да излязат след определен период от време.
Ще отнеме време за разработване на напълно развита метавселена, но Зукърбърг каза, че Meta вече е променила кода си, за да се опита да насърчи положителността във виртуалните светове. Кодът все още ще показва най-интерактивните публикации, но не отчита гневните реакции като ангажираност.
„Ако някой даде гневна реакция, ние всъщност дори не го броим по отношение на това дали да го покажем на някой друг“, каза Зукърбърг. „Ние просто не искаме да усилваме гнева“, добави той.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.