Лош ден във Вашингтон, но добър на Уолстрийт: Meta обяви първо изплащане на дивидент в своята история
Мета на Марк Зукърбърг имаше лош ден във Вашингтон тази седмица. Но на Уолстрийт компанията постигна сериозна победа, пише Би Би Си.
Компанията за социални медии информира инвеститорите с множество добри новини: тримесечна нетна печалба, която се е утроила на годишна база до над 14 млрд. долара, скок в броя на потребители, по-ниски разходи и по-високи продажби на реклами.
Дори неговото много осмивано, губещо пари звено за виртуална реалност достигна нов крайъгълен камък, генерирайки 1 млрд. долара приходи.
За да не се усъмни някой в този успех, компанията обяви първия в историята дивидент, като в този случаи плащането към акционери ще бъде в размер на 50 цента на акция.
Компанията, която собственик на Facebook, Instagram и WhatsApp, също обеща да поддържа паричния поток, заявявайки, че е в стабилна финансова позиция и може да инвестира в бизнеса, като същевременно прави планове за такива плащания на тримесечна база „в бъдеще“.
Акциите на компанията, които вече са на рекордно високи нива, скочиха с повече от 12% в търговията след работно време.
Анализатори казаха, че решението да се предложи дивидент е знак за зрялост, тъй като Facebook наближава 20-ия си рожден ден.
Тези резултати потвърдиха промяната в настроенията на инвеститорите от 2022 г., когато акциите на компанията поевтиняха значително и известен инвеститор написа публично писмо до Зукърбърг, че компанията се е „потопила в страната на излишъка – твърде много хора, твърде много идеи, твърде малко спешност".
Тримесечният отчет дойде само ден, след като компанията бе изправена пред бурни критики във Вашингтон, където сенатори казаха на главния изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг, че продуктът му „убива хора“. Той беше принуден да се извини на семейства, които казват, че децата им са пострадали заради социалните мрежи.
Говорейки с анализатори в четвъртък, Meta призна, че е изправена пред регулаторни предизвикателства, които биха могли "значително" да засегнат нейния бизнес. Но в крайна сметка компанията отдели малко време на темата.
Meta съобщи, че близо 3,2 млрд. души са били активни на една от платформите ѝ дневно през декември, което е 8% ръст на годишна база.
Приходите в периода септември-декември са нараснали с 25% на годишна база до над 40 млрд. долара.
Междувременно кампанията за намаляване на разходите, която Зукърбърг стартира миналата година, включваща съкращения на хиляди работни места, помогна за намаляване на разходите с 8%. Броят на служителите е с 22% по-нисък.
Жасмин Енгберг, главен анализатор в Insider Intelligence, каза, че компанията е надхвърлила очакванията, тъй като инвестицията й в използването на ИИ за подобряване на рекламата се е изплатила.
„Това беше звезден Q4“, каза тя. „Печалбите на Meta за 2023 г. са причина за още празнуване, тъй като наближава 20-ата годишнина на Facebook.“
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.