Китайски университети стартират курсове по изкуствен интелект на фона на успеха на DeepSeek

Университети в цял Китай стартираха курсове за изкуствен интелект този месец, базирани на модела на китайския стартъп DeepSeek, чийто пробив в сектора привлече широко внимание по света, пише Ройтерс.
Този ход идва в момент, когато китайските власти се стремят да стимулират научните и технологични иновации в училищата и университетите, които могат да създадат нови източници на растеж за втората по големина икономика в света.
DeepSeek, базирана в Ханджоу стартираща компания, беше обсипана с похвали както от ръководителите от Силициевата долина, така и от инженерите на американските технологични компании, които казват, че нейните модели DeepSeek-V3 и DeepSeek-R1 са конкурентни на най-модерните модели на OpenAI и Meta.
Университетът Шънджън съобщи тази седмица, че стартира курс за изкуствен интелект, базиран на DeepSeek, който ще помогне на студентите да научат за ключови технологии, а също и за сигурността, поверителността, етиката и други предизвикателства, според него.
Университетът Джъдзян съобщи, че е започнал да провежда специални курсове по DeepSeek през февруари.
Шанхайският университет „Дзяо Тун“ внедри DeepSeek, за да надстрои инструментите за обучение с изкуствен интелект за своите курсове, се казва в официалния акаунт на институцията в Wechat.
През януари Китай издаде първия си национален план за действие за изграждане на „силна образователна нация“ до 2035 г., който според него има за цел да създаде „висококачествена образователна система“ с достъпност и качество „сред най-добрите в света“.
Основателят на DeepSeek Лян Уънфън присъства на среща в понеделник с президента Си Дзинпин, в която участваха и някои от най-големите имена в китайския технологичен сектор, като Alibabа и Tencent.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Nissan ще намали производството на най-популярния си в САЩ джип
Компании |Бизнес перспективи: Кои компании могат да бъдат засегнати от митата за чипове
Бизнес |Времето: Слънчево с максимални температури до 24 градуса
България |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.