ЕС: Facebook, X, YouTube ще предприемат повече мерки срещу речта на омразата

Компанията Meta, отговаряща за Facebook и Instagram, X на Илон Мъск, Alphabet, която е собственик на YouTube, както и редица други технологични компании, са се съгласили да направят повече за справяне с речта на омразата онлайн съгласно актуализиран кодекс за поведение, който сега да бъде интегриран в технологичните правила на ЕС, съобщи Европейската комисия, цитирана от Ройтерс.
Други подписали доброволния кодекс, създаден през май 2016 г., са Dailymotion, Jeuxvideo.com, LinkedIn, Snapchat, Rakuten Viber, TikTok и Twitch.
„В Европа няма място за омраза, както офлайн, така и онлайн. Приветствам ангажимента на заинтересованите страни към засилен кодекс на поведение съгласно Закона за цифровите услуги (DSA)“, каза в изявление еврокомисарят по технологиите Хена Виркунен.
DSA изисква от технологичните компании да направят повече за борба с незаконното и вредно съдържание на своите платформи. Спазването на актуализирания кодекс може да повлияе върху прилагането на закона от регулаторите, посочиха служители на ЕС.
Съгласно ревизирания кодекс компаниите се ангажираха да позволят на организации с нестопанска цел или публични организации с опит в сферата на речта на омразата да наблюдават как те преглеждат известията за реч на омразата и да оценяват най-малко две трети от тези известия, получени от тях в рамките на 24 часа.
Компаниите също така ще предприемат мерки, като например използването на инструменти за автоматично откриване, за да намалят речта на омразата на своите платформи и ще предоставят информация за ролята на системите за препоръки и органичния и алгоритмичен обхват на незаконното съдържание преди премахването му.
Те ще представят данни на ниво държава, разбити според вътрешната класификация на речта на омразата, като например по раса, етническа принадлежност, религия, полова идентичност или сексуална ориентация.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Бизнес перспективи: Кои компании могат да бъдат засегнати от митата за чипове
Бизнес |Времето: Слънчево с максимални температури до 24 градуса
България |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.