Alibaba също работи по конкурент на ChatGPT
Китайският гигант за електронна търговия Alibaba заяви, че работи върху конкурент на ChatGPT, присъединявайки се към надпреварата между технологични фирми, разработващи чатботове с изкуствен интелект, съобщава Си Ен Би Си
Говорител на компанията каза, че тя работи върху технология в стил ChatGPT, която вече се тества вътрешно във фирмата.
Акциите на Alibaba скочиха с 3% в предпазарната търговия в САЩ
Този ход идва в момент, когато технологичните компании в световен мащаб се надпреварват да представят чатботове с изкуствен интелект, след бума в популярността на създадения от компанията OpenAI – ChatGPT.
ChatGPT попада в категорията на генеративния ИИ - вид изкуствен интелект, който може да се използва за създаване на текст или изображения. Той се захранва от т.нар. „машинно обучение на голям езиков модел“, което означава, че използва големи обеми данни, за да разбира и генерира текстове.
Alibaba каза, че работи върху генеративен ИИ от 2017 г. Компанията не даде времеви срок за това кога може да пусне на пазар своя съперник ChatGPT.
ChatGPT предизвика надпревара във въоръжаването с ИИ сред най-големите технологични играчи в света. Microsoft инвестира в OpenAI и тази седмица обяви интегриране на изкуствен интелект в търсачка Bing и браузър Edge, подкрепен от технологията ChatGPT.
Също тази седмица Google обяви своята технология за чатбот с изкуствен интелект, наречена Bard.
Китайският гигант в сферата на търсенето в интернет Baidu каза тази седмица, че тества свой собствен чатбот, наречен „Ernie bot“ на английски или „Wenxin Yiyan“ на китайски. Съобщението изпрати акциите на компанията до небесата, подчертавайки вълнението на инвеститорите в посока новата технология.
Alibaba - един от най-големите играчи в облачните изчисления в Китай и най-голямата компания за електронна търговия в страната, намекна, че чатботът може да бъде интегриран в нейните продукти и услуги.
„Като технологичен лидер, ние ще продължим да инвестираме в превръщането на авангардни иновации в приложения с добавена стойност за нашите клиенти, както и за техните крайни потребители чрез облачни услуги“, каза говорител на Alibaba пред Си Ен БИ Си.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.